RNP klientu centros ik dienu pulcējas sašutis ļaužu pūlis. Rīdzinieki neizpratnē par jauno norēķinu kārtību par ūdeni

Namu apsaimniekotāja "Rīgas namu pārvaldnieks" izkārtne.

FOTO: Artūrs Ķipsts / LETA

Pēdējā laikā noguruši un aizkaitināti ļaužu pūļi pulcējas apsaimniekošanas uzņēmuma "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) klientu centros. Lielais klientu pieplūdums skaidrojams ar jauno kārtību, kā iesniegt ūdens skaitītāju rādījumus, atklāj LTV raidījums "Panorāma".

RNP jau augustā sāka brīdināt klientus par jaunu kārtību, kādā būs jāiesniedz ūdens skaitītāju rādījumus. Tuvojoties beigu termiņam, daudziem, it īpaši gados vecākiem iedzīvotājiem, nākoties stāvēt garās rindās un sastapties ar klientu apkalpošanas speciālistu ierobežoto spēju palīdzēt visiem cilvēkiem maksimāli īsā laikā, atklāj raidījums.

Ar septembra beigām stāsies spēkā jaunā norēķinu kārtība - līdzšinējās lapiņas ar skaitījumu rādītājiem RNP katru mēnesi vairs nepieņems. Rādījumus turpmāk varēs nodot interneta portālā "e-pārvaldnieks.lv", ar īsziņas palīdzību vai uz vietas klientu apkalpošanas centros.

"Man pienāk katru mēnesi, cik jāmaksā, šoreiz nepienāk, es nāku skatīties, es taču par dzīvokli maksāju, tagad šis trakums," sašutusi raidījumam norādīja rīdziniece. Daudzi gados vecākie rīdzinieki jaunumus esot palaiduši garām.

"Neko vispār nevar saprast, kas notiek, neviens neko neprot atbildēt, tā taču nevar, es saprotu, ka viss jauns, stundu atpakaļ te vispār nevarēja pagriezties, cik cilvēku bija…" raidījuma žurnālistiem savu satraukumu atklājusi cita rīdziniece.

RNP skaidro, ka par izmaiņām klienti informēti jau divus mēnešus iepriekš termiņa beigām. Turklāt jaunās lapiņas, kur uzrakstīt skaitītāju rādījumus un kas būs domātas trīs mēnešiem, varēja saņemt jau visu septembri.

RNP pārstāvis Krists Leiškalns norādīja, ka RNP esot palicis pēdējais lielais uzņēmums, kur skaitītāju rādījumus vēl pieņem lapiņu formātā, un katru mēnesi tiekot saņemti pat vairāki desmiti tūkstoši šādu lapiņu, norāda "Panorāma".

"Lapiņas vāktas, transportētas un jebkurā gadījumā datus apstrādā datorā. Problēma ir tāda, ka šādā veidā un, ņemot vērā rokrakstus, veidojas kļūdas ievades procesā. Ņemot vērā kļūdas, ir pieņemts lēmums par atteikšanos no ūdens skaitītāju lapiņām," raidījumam skaidroja Lieškalns.

Cilvēki gan esot sašutuši arī par to, ka ūdens skaitītāju rādījumu nosūtīšana pa telefonu neizdodas. Pēc vairāku īsziņu nosūtīšanas atbilde viena un tā pati – kļūda, rādītāji nav pieņemti.

Uzņēmumā skaidro, ka to iespējams izdarīt tikai tad, ja klientam ar mobilo sakaru operatoru noslēgts līgums par īpašo maksas numuru izmantošanu, norāda "Panorāma".

Uz augšu