"Rīgas satiksme" testē ar ūdeņradi darbināmu autobusu

FOTO: Paula Čurkste/LETA

No šodienas līdz 13. februārim pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" testēs uzņēmuma "Solaris Bus & Coach" ar ūdeņradi darbināmu autobusu, aģentūru LETA informēja "Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Autobuss veiks pasažieru pārvadājumus regulārajos reisos un kursēs 55. autobusa maršrutā "Abrenes iela - Jaunmārupe".

Kopš 2020. gada sākuma Rīgā darbojas ūdeņraža stacija, kurā saražotais ūdeņradis tiek pildīts desmit trolejbusos, taču ar šādu transporta līdzekļu apjomu stacija nedarbojas ar maksimālo iespējamo kapacitāti, skaidroja Bartaševiča-Feldmane. 

Pēc viņas paustā, ar ūdeņradi darbināmā autobusa testēšanas rezultāti ļaus apzināt potenciālo stacijas jaudas izlietojumu, kā arī to, cik lielus attālumus ar vienu uzpildi Rīgas pilsētas apstākļos var veikt ar ūdeņradi darbināms autobuss, kā arī kāds ir tā patēriņš. Testēšana apzināti izvelēta ziemas apstākļos, kad autobusa ekspluatācija ir sarežģītāka nekā vasarā.

Ar ūdeņradi darbināmais autobuss ir baltā krāsā un vizuāli atšķirsies no pārējiem "Rīgas satiksmes" autobusiem, taču, tāpat kā jebkurā transporta līdzeklī, arī šajā autobusā iekāpšana un izkāpšana tiek organizēta pa vidējām un aizmugures durvīm, viņa skaidroja. Pasažieriem pēc iekāpšanas transporta līdzeklī jāveic brauciena reģistrācija. Tāpat autobusā jāievēro marķētās sēdvietas. Savukārt pieturvietas paziņos vadītājs.

Kā ziņots, ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecība tika sākta 2017. gada maijā, bet 2019. gada decembrī stacija nodota ekspluatācijā. Projekts ir starptautisks un tajā piedalās seši partneri no trim valstīm - Latvijas, Igaunijas un Nīderlandes.

Projekta kopējās izmaksas tika lēstas 16,1 miljona eiro apmērā, no kuriem 50% līdzfinansē Eiropas savienība. Izmaksās ietverta arī trolejbusu iegāde. Pērn martā Rīgā sāka kursēt ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi.