Kravu pārvadātājiem iebraukšanai Latvijā nebūs jāuzrāda izziņa par Covid-19 testu

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Kravas auto. Ilustratīvs attēls
Kravas auto. Ilustratīvs attēls Foto: Pixabay

Profesionālie kravas transportlīdzekļu vadītāji, ieceļojot Latvijā, varēs neuzrādīt izziņu par negatīvu Covid-19 testu, paredz piektdien valdībā apstiprinātie grozījumi noteikumos par epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai.

Līdz šim kravu pārvadātājiem tests, ieceļojot valstī, bija jāuzrāda, ja uzturēšanās periods, veicot darba pienākumus, nopietna sabiedrības veselības apdraudējuma valstīs pēdējo divu nedēļu laikā pārsniedza 72 stundas vai tests jāveic, ja uzturēšanās Latvijas teritorijā pārsniedza 72 stundas.

Vienlaikus profesionālajiem kravas transportlīdzekļu un autobusu vadītājiem tiek saglabāta prasība pēc Valsts robežsardzes vai Valsts policijas pieprasījuma uzrādīt atbilstošas kategorijas vadītāja apliecību un digitālā tahogrāfa vadītāja karti vai pēdējās darba dienas tahogrammu, kā arī darba devēja izsniegtu Starptautiskā transporta darbinieka sertifikātu, kura forma un saturs atbilst Eiropas Komisijas (EK) izstrādātajam paraugam.

Satiksmes ministrija (SM) skaidro, ka profesionālie kravas transportlīdzekļu vadītāji praksē ir saskārušies ar problēmām pirms iebraukšanas Latvijas teritorijā izpildīt normatīvo aktu prasības attiecībā uz nepieciešamību 72 stundas pirms tam veikt Covid-19 testus.

SM skaidroja, ka, piemēram, lai veiktu attiecīgā veida testu Baltkrievijas teritorijā, ir nepieciešams gaidīt desmit dienas, kas no pārvadājuma veikšanas organizācijas viedokļa nav saprātīgs laika periods. Tāpat ir situācijas, kad kravas pārvadātāju darbinieki ir spiesti ilgstoši gaidīt robežšķērsošanu, ko nav iespējams iepriekš paredzēt.

Ministrija anotācijā uzsvēra, ka Latvijas robežšķērsošanas vietās nav pieejamas pārvietojamās testēšanas laboratorijas, kas atvieglotu prasību izpildi starptautisko autopārvadājumu vadītājiem. Daudzi pārvadātāji ir norādījuši uz testa veikšanas un attiecīgā medicīnas dokumenta, kas apliecina negatīva Covid-19 testa faktu, nesamērīgajām izmaksām ārvalstīs. Tas sadārdzina pārvadājuma pakalpojumu un paildzina piegādes laiku, mazinot konkurētspēju un palielinot negodprātīgas komercdarbības riskus.

Tāpat SM aicināja ņemt vērā arī finansiālie ieguldījumi, kas nepieciešami, lai nodrošinātu ne tikai testa veikšana izdevumus, bet arī autovadītāja dīkstāvē pavadīto laiku. Starptautiskie kravu autopārvadājumi pandēmijas laikā ir viens no būtiskākajiem tautsaimniecības funkciju nepārtrauktības instrumentiem, šajā nozarē Latvijā nodarbināti aptuveni 20 000 kravas transportlīdzekļu vadītāji.

Noteikumu izmaiņas attiecas arī uz ārvalstu autopārvadājumu uzņēmumu darbiniekiem, kuri ierodas Latvijā, veicot darba pienākumus, tādēļ būtu jānosaka samērīgas prasības, kas nekavē kravu piegādes un nodrošina visiem autopārvadājumu tirgus dalībniekiem vienlīdzīgus konkurences apstākļus.

Reizē SM izcēla vairākus EK norādījumus par kravas pārvadājumu nozīmīgo lomu vienotā tirgus funkcionēšanai, kas pamato pieņemtos grozījumus noteikumos par epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu