NVD lauž līgumu ar vakcinācijas zvanu centru (1)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
''AstraZeneca'' vakcīnas. Ilustratīvs foto.
''AstraZeneca'' vakcīnas. Ilustratīvs foto. Foto: Reuters/ Scanpix

Viens no vakcinācijas kampaņas vājajiem posmiem līdz šim ir bijis pieteikšanās pa tālruni. Ir saņemtas daudzas sūdzības, ka operatorus nemaz nevar sazvanīt, ziņo raidījums "Nekā personīga".

Vakcinācijas tālruņa numura apkalpošanas iepirkumā februārī uzvarēja neliela firma no Daugavpils SIA "Ritmika", kas daudziem bija pārsteigums biznesā. Tā cena bija četrreiz zemāka, nekā konkurentiem. Pagājušajā nedēļā Nacionālais veselības dienests lauza līgumu, jo firma neesot spējusi nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu. Uzņēmums uzskata, ka viņu neveiksmēs vainojams pasūtītājs, kas devis neizpildāmus uzdevumus.

Tālrunis 8989 vakcinācijas reģistrāciju darbību sāka februāra sākumā. Tobrīd vakcīnas bija pieejamas tikai mediķiem un sociālās aprūpes centriem. Lielākas vakcīnu piegādes bija gaidāmas tuvākajās nedēļās, tāpēc zvanu centram bija jābūt jaudīgam. Tika prognozēts, ka tiks saņemti 8000 zvani dienā.

Februāra vidū organizētajā iepirkumā piedalījās trīs pretendenti. Ar trīskārt zemāku cenu kā konkurentiem uzvarēja plašākai sabiedrībai nezināma firma SIA "Ritmika".

Tomēr tā nespēja izpildīt solīto, daudzi zvani palika neatbildēti, tāpēc pagājušajā nedēļā Nacionālais veselības dienests līgumu lauza.

Nacionālā veselības dienesta Vakcinācijas projekta nodaļas komunikācijas koordinatore Ieva Stūre komentē situāciju:

''Sākotnēji mēs rēķinājāmies, ka ienākošos zvanu skaitu, tas bija norādīts arī līgumā, būs 8000 zvanu dienā. Taču šis 8000 zvanu dienā tā arī gandrīz nekad netika sasniegts. 

Zvanu skaits ir ļoti svārstīgs. Vienu dienu tie var būt pāris simti zvanu, bet dienās, kad atvēra jaunas prioritārās grupas, zvanu skaits tuvojās astoņiem tūkstošiem. Nelielai firmai bijis grūti piemēroties šādam režīmam.

Ieva Stūre norāda, ka pakalpojumu sniedzējam bija ļoti neizdevīgs šis līgums savā ziņā, viņi daļu operatoru atbrīvoja no darba un nespēja savlaicīgi piesaistīt papildus operatorus, lai nodrošinātu atbildēšanu uz zvaniem tad, kad bija tās pīķa dienas.

Februārī Vakcinācijas birojs bija tikko uzsācis darbu, tāpēc Veselības ministrija zvanu centra iepirkumu uzdeva rīkot Rīgas Austrumu klīniskajai universitātes slimnīcai. Vakcinācijas birojā bijis pārsteigums, ka nelielā firma ir uzvarējusi nozīmīgajā iepirkumā. Taču to mainīt nebija iespējams. Taču slimnīcā apgalvo, ka nevienu neesot uzrunājuši. Līdz ar to priekšrocības bija firmu TET un CSC "Telecom" apvienībai, kas pirms konkursa bija sagatavojuši tālruni un zvanu centru testa režīmā, visticamāk, par iepirkumu zināja. ''Nekā personīga'' ir informācija, ka citas lielas firmas arī gaidīja paziņojumu par iepirkumu, tomēr par to uzzināja vien tad, kad bija pasludināts uzvarētājs. Pēc slimnīcas skaidrotā, SIA "Ritmika" paši esot atraduši publikāciju par sarunu procedūru elektronisko iepirkumu sistēmas vietnē un uzvarējusi ar zemāko cenu. Pieteikuma iesniegšanai bija atvēlētas tikai piecas dienas.

TET cena par vienu zvanu vai e-pastu ir viens eiro, septiņdesmit divi centi. Tāpat Nacionālais veselības dienests maksās ikmēneša pakalpojumu uzturēšanas maksu 3000 eiro. Tas ir aptuveni četras reizes dārgāk, nekā līdz šim.

Komentāri (1)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu