Covid-19 izplatības dēļ tūristam par pirmstermiņa atgriešanos no Grieķijas atgriež tikai ceturto daļu no ceļojuma cenas

FOTO: MNP090581/Shutterstock.com

Kāds ceļotājs, kurš izmantoja tūrisma uzņēmuma "Okeaania Travel OÜ" pakalpojumus, lai dotos uz Grieķiju, guva nepatīkamu pieredzi, jo plānotais desmit dienu ceļojums tika samazināts uz pusi. Klients ar Patērētāju strīdu risināšanas komisijas starpniecību pieprasīja atlīdzināt morālo kaitējumu, taču palika bez vēlamās atlīdzības, vēsta portāls "Postimees".

Klients noslēdza ceļojumu vienošanos ar tūrisma uzņēmumu Okeaania Travel OÜ”, kas ietvēra izmaksas par dzīvošanu Grieķijā laika periodā no 17.augusta līdz 26.augustam. Taču faktiskā klienta uzturēšanās Grieķijā ilga tikai četras dienas. Ceļojuma izmaksas sastādīja 3530 eiro, tādēļ klients pieprasīja kompensāciju - 1107 eiro apmērā, kā arī 150 eiro par morālā kaitējuma atlīdzību.

Tūrisma uzņēmums atgrieza klientam 807 eiro par neizmantoto mājokli. Pirmstermiņa atgriešanās no Grieķijas bija saistīta ar pēkšņu Covid-19 vīrusa izplatību, un ceļojumu aģentūra pieņēma šo lēmumu, balstoties uz Ārlietu ministrijas ieteikumu.

Tomēr, pēc klienta teiktā, kompensācija 807 eiro apmērā par pirmstermiņa atgriešanos un neizmantotajām četrām dienām ir nesamērīga, jo par piecām Grieķijā pavadītajām dienām bija jāmaksā 2700 eiro. Pēc klienta aprēķiniem, atmaksai jābūt vismaz 1765 eiro apmērā.

Neskatoties uz notikušo, Patērētāju strīdu risināšanas komisija nolēma par sliktu klientam un konstatēja, ka tūrisma uzņēmums ir rīkojies pareizi. Vīrusa izplatība bija tas, ko ceļojumu rīkotājs nevarēja kontrolēt, un patērētājam bija jāapzinās, ka vīrusa Covid-19 izplatīšanās ceļojuma laikā var izraisīt dažādus ierobežojumus, tostarp ceļojuma pārtraukšanu.