Sv, 5.02.2023.

NEPLP lemj anulēt "TV Rain" pārraides atļauju

Ziņa papildināta
NEPLP lemj anulēt "TV Rain" pārraides atļauju
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments 14
"Doždj" ("Дождь"/"TV Rain").
"Doždj" ("Дождь"/"TV Rain"). Foto: Reuters/ScanPix

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) otrdien, 6. decembrī, lēmusi anulēt Krievijas neatkarīgās TV programmas "Doždj" ("Дождь"/"TV Rain") pārraides atļauju, mikroblogošanas vietnē "Twitter" pavēstīja NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš. 

"TV Rain" no apraides pazudīs ceturtdien, 8. decembrī.

NEPLP priekšsēdētājs aģentūrai LETA Ivars Āboliņš norādīja, ka lēmums par apraides licences anulēšanu pieņemts saistībā ar draudiem valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai.

Lēmums pieņemts, vērtējot pārkāpumu kopumu, kas pieļauti pēdējā laikā: valsts valodas celiņa nenodrošināšana pārraidēm, Krimas attēlošana kartē kā daļa no Krievijas teritorijas, Krievijas armijas saukšana par "mūsu armiju", iespējama atbalsta paušana Krievijas armijai. Tāpat vērtēta no Valsts drošības dienesta saņemtā informācija, kuras saturu Āboliņš neatklāja.

"Vērtējot likumpārkāpumu kopumu, NEPLP pārliecināta, ka "TV Rain" vadība neizprot un neapzinās pārkāpumu būtiskumu un nopietnību, tāpēc viņi nevar darboties Latvijas teritorijā," sacīja NEPLP vadītājs.

Ņemot vērā, ka "TV Rain" raida ne vien televīzijā, bet arī platformā "Youtube", NEPLP lūgs uzlikt ģeobloku "TV Rain" kanālam šajā platformā, lai saturs nebūtu pieejams Latvijā. "Krievijā viņi var brīvi raidīt internetā, par ko bijis izskanējis uztraukums," papildināja Āboliņš.

"Šis lēmums liecina, ka Latvija ir tiesiska un demokrātiska, medijiem atvērta valsts, jo Latvija ielaida valstī lielu skaitu ar Krieviju saistītu mediju, kas var te brīvi darboties. Tikai "TV Rain, kas pārkāpa likumu un neievēroja likumu, tika sodīts," piebilda Āboliņš.

NEPLP lēmumu iespējams pārsūdzēt.

"TV Rain" bija pārsūdzējis NEPLP lēmumu par soda piemērošanu saistībā ar valsts valodas skaņu celiņa nenodrošināšanu.

"TV Rain" mikroblogošanas vietnē "Twitter" izplatīja paziņojumu, ka telekanāls turpinās raidīt platformā "Youtube", uzsverot, ka, viņuprāt, pret mediju vērstās apsūdzības ir netaisnīgas un absurdas.

"TV Rain" vadītāja Anna Mongaita vietnē "Telegram" pavēstīja, ka medijs turpinās strādāt "Youtube", tādējādi gan zaudējot daļu skatītāju kabeļtelevīzijā. Viņa uzsvēra, ka kanāls ir spējīgs pārvarēt "episka apmēra grūtības", uzskatot, ka kanāls nav izpildījis savu misiju.

"Bet es gribu teikt, ka notiekošajā ir daļa no katra nīdēja darbības, kurš šajās dienās mīdīja "TV Rain", apsūdzot mūs noziegumā, kuru mēs neesam izdarījuši," vērtējot situāciju, rakstīja Mongaita.

Jau vēstīts, ka NEPLP ir ierosinājusi administratīvā pārkāpuma lietu pret TV programmu "Doždj", kas raida ar Latvijas licenci, par aicinājumu palīdzēt Krievijas armijai.

Lieta ierosināta pēc 1. decembrī raidījumā "Zģes i seičas" ("Здесь и сейчас"/"Te un tagad") izskanējušā aicinājuma sniegt informāciju par mobilizēto Krievijas armijas karavīru dienestu frontē. Raidījuma vadītājs izteica cerību, ka telekanālam izdevies vairākiem karavīriem palīdzēt, piemēram, ar "ekipējumu vai elementārām ērtībām frontē".

Iepriekš Āboliņš norādīja, ka tas ir Latvijas drošības jautājums, kas tiks risināts likumā noteiktajā kārtībā.

Šis var kļūt par trešo būtisko "Doždj" pārkāpumu pēdējo mēnešu laikā. Par trīs būtisku pārkāpumu izdarīšanu NEPLP ir tiesīga anulēt kanāla apraides atļauju.

Žurnāliste Jekaterina Kotrikadze piektdien raidījumā "Zģes i seičas" pavēstīja, ka "Doždj" nolēmis pārtraukt sadarbību ar Alekseju Korosteļevu, kurš ceturtdien vadīja raidījumu un izteicās par atbalsta sniegšanu Krievijas armijai.

NEPLP piemēroja "Doždj" 10 000 eiro sodu par okupētās Krimas iezīmēšanu Krievijas sastāvā un Krievijas armijas nosaukšanu par "mūsu armiju". Šis gadījums bija otrais būtiskais pārkāpums pēdējo mēnešu laikā.

Kā ziņots, neatkarīgais televīzijas kanāls "Doždj" darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par "viltus ziņām". Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

"Doždj" 18. jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā.

Tēmas
Aktuālākās ziņas
Jaunākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu