Foto: ryanair.com/

Īrijas zemo cenu aviokompānija «Ryanair», kas oktobra beigās atklās maršrutus no Rīgas, plāno veikt lidojumus uz Lielbritānijas galvaspilsētu Londonu, Vācijas pilsētu Frankfurti un Somijas pilsētu Tamperi, šodien žurnālistus informēja kompānijas izpilddirektors Maikls O'Līrijs.

Aviokompānija sola, ka biļešu cena būs sākot no 4,99 latiem bez lidostas nodokļa.

O'Līrijs norādīja, ka aviokompānijas darbības ienākšana Latvijā bijusi 3–4 mēnešu konkurences rezultāts. Konkurējušas Baltijas valstu lidostas.

«Ryanair» vadību šodien lidostā sagaidīja Ministru prezidenta biedrs, satiksmes ministra pienākumu izpildītājs Ainārs Šlesers (LPP), lidostas «Rīga» prezidents Dzintars Pomers un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Juris Kanels.

Šlesers iepriekš prognozēja, ka Latvijā drīzumā būs daudzas citas zemo izmaksu aviokompānijas, ne tikai «Ryanair» un Lielbritānijas lidsabiedrība «EasyJet».

Ar šīm divām aviokompānijām pēdējā laikā notikušas intensīvākās sarunas par darbības uzsākšanu, savukārt citas ir interesējušās par lidostas cenām, aģentūra LETA uzzināja lidostā.

Jau ziņots, ka pēdējā laikā lidostā veikta virkne pasākumu, kas vērsti uz jaunu aviokompāniju parādīšanos un jau esošo lidsabiedrību darbības aktivizēšanu. No 1. novembra lidostā tiks atcelta pasažieru izlidošanas nodeva, kas šobrīd ir septiņi lati. To maksā katrs pasažieris, kurš no lidostas «Rīga» izlido uz ārvalstīm. Atceļot nodevu, par tādu pašu apjomu samazinātos pasažieru izmaksas.

Tāpat no 1. novembra sāks darboties jaunā lidostas cenu politika, atbilstoši kurai atlaides tiks piešķirtas atkarībā no pārvadāto pasažieru skaita. Aviokompānijai, garantējot noteiktu skaitu pasažieru, tiks paredzēts konkrēts lidostas nodevas apmērs, kas būs mazāks, garantējot lielāku pasažieru skaitu. Patlaban lidostas nodeva visām aviokompānijām ir vienāda un tiek iekasēta 15 ASV dolāru (aptuveni astoņu latu) apmērā par pasažieri.

LETA jau ziņoja, ka no jūnija lidostā «Rīga» tika noteikta arī jauna pacelšanās un nosēšanās maksa, kas ir vidēji par 30% mazāka nekā līdz šim. Maksas samazinājums ir atšķirīgs tuvākiem un tālākiem lidojumiem. Nosakot maksas lielumu, tiek ņemti vērā arī citi kritēriji, piemēram, lidmašīnas svars.

Kā iepriekš skaidroja Šlesers, mērķis ir nevis soli pa solim nonākt līdz diviem miljoniem lidostā apkalpoto pasažieru, bet gan šogad pārsniegt viena miljona robežu, bet nākamajā gadā pasažieru skaitu dubultot. Lidostai «Rīga», pēc viņa domām, jākļūst par reģiona centru.

«airBaltic» prezidenta komentārs par apjoma atlaidēm lidostā «Rīga»

«airBaltic» prezidenta Bertolta Flika komentārs: «Ir skumji un nožēlojami, ka nacionālā aviosabiedrība «airBaltic» ar 52% valsts kapitāla daļu, kā arī nozīmīgākais pārvadātājs lidostā «Rīga», vēl nav iepazīstināta ar jaunajiem noteikumiem par lidostas nodevu atlaidēm. Tajā pašā laikā līgums par šiem labvēlīgajiem noteikumiem jau tiek slēgts ar aviosabiedrību, kas uz Rīgu nav atvedusi vēl nevienu pasažieri! Nekavējoties prasīsim atklātību par noslēgto līgumu un identiskus noteikumus arī mūsu pasažieriem.»

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp