Foto: AFI/Gatis Dieziņš

Par lidojumu sākšanu uz Latviju paziņojušās Īrijas zemo cenu aviokompānijas «Ryanair» apkalpes locekļi tikai ar grūtībām atvēruši lidmašīnas ārkārtas izeju ugunsgrēka laikā, jo nav bijuši pietiekami apmācīti, liecina izmeklēšanas rezultāti par pirms diviem gadiem notikušu incidentu, vēsta britu laikraksts «The Times».

Laikraksts norāda, ka «Ryanair» cenšas taupīt līdzekļus uz personāla apmācību rēķina, tāpēc kompānija slēdz līgumus par apkalpes locekļu apmācīšanu ar mācību centriem visā Eiropā, ieskaitot Latviju un Poliju.

Lidmašīnas pasažieri krituši panikā un tās iekšienē sākusies «grūstīšanās un stumdīšanās», kad pilots viņiem licis nekavējoties pamest lidmašīnu.

Stanstedas lidostas personāls ieraudzījis, ka no lidmašīnas «Boeing 737» dzinēja aizmugures pēc piezemēšanās šaujas ārā liesmas. Arī lidmašīnas apkalpe pēc piezemēšanās sajutusi deguma smaku un redzējusi, kā no spārna apakšas paceļas dūmi.

Ugunsdzēsēji pa radio pilotam ieteica evakuēt pasažierus, taču pilots nesaklausīja otro rīkojumu dažas sekundes vēlāk, kad viņam tika teikts, lai netiktu izmantotas labās puses avārijas izejas, jo tieši šajā pusē ugunsdzēsēji dzēsa degošo dzinēju.

Apkalpes locekļi tad centās atvērt avārijas izejas priekšā un aizmugurē lidmašīnas labajā pusē, taču tās bija pārāk smagas. Avārijas gadījumā ir nepieciešams lielāks spēks, lai atvērtu durvis, jo, tās atverot, automātiski iedarbojas piepūšams slīdceļš. Durvis centās atvērt apkalpes locekles sievietes, taču, to nespējot, viņas bija spiestas lūgt kolēģu vīriešu palīdzību.

Gaisa negadījumu biroja (AAIB) ziņojumā par incidentu teikts, ka lielākā daļa «Ryanair» «jauno apkalpes darbinieku» nav pietiekami apmācīti, lai atvērtu avārijas izejas.

«Durvju atvēršanas spēks apmācībās bija ievērojami mazāks, nekā būtu reālā evakuācijā ar evakuācijas slīdceļa atvēršanos,» teikts ziņojumā. Apkalpes locekļi ir instruēti, ka durvis būtu smagākas, taču viņiem nav pieredzes to atvēršanai reālos ārkārtas apstākļos.

«The Times» norāda, ka «Ryanair» ietaupa līdzekļus, līgumus par apkalpes locekļu apmācīšanu slēdzot ar mācību centriem visā Eiropā, ieskaitot Latviju un Poliju.

Kompānija piespiež apmācību dalībniekus maksāt par kursiem un segt visus ceļa un dzīvošanas izdevumus, kas kopā ir aptuveni 2000 mārciņu (2000 latu). Apkalpes locekļiem arī tiek prasīts maksāt par saviem formas tērpiem, medicīniskajām pārbaudēm un lidostu identifikācijas kartēm.

Laikraksts arī apstrīd «Ryanair» apgalvojumu, ka kompānija pieņem darbā apkalpes locekļus no Lielbritānijas, norādot, ka tās mājas lapā teikts: «Pašlaik «Ryanair» nepieņem cilvēkus ne no viena Lielbritānijas mācību centra.»

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp