Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kā pareizi iedarbināt auto «piepīpējot»

FOTO: Superauto

Līdz ar aukstā laika iestāšanos Latvijā, vairākiem autovadītājiem ir nācies saskarties ar pašu nepatīkamāko – ar automobili, kas no rīta negrib iedarboties. Lai arī šāda situācija nav nekas pārlieku neparasts, mums ir nācies novērot, ka daudzi cilvēki nezina kā pareizi iedarbināt auto, «piepīpējot» (saņemot papildus elektropadevi) no cita auto ar stiprāku akumulatoru.

1. Katrā gadījumā vispareizāk pirms šādas operācijas veikšanas būtu nepieciešams apskatīties abu (iedarbināmā un palīdzošā automobiļa) lietošanas instrukcijas. Visticamāk Jūs tajās atradīsiet gluži līdzīgu informāciju, bet iespējams, ka Jūsu automašīnai ražotājs ir paredzējis papildus piesardzības pasākumus, veicot šādu operāciju.

2. Iedarbināšanai nepieciešami speciāli vadi, un, runājot par tiem, iesakām izvairīties no lētākajiem nopērkamajiem vadiem, jo tie visbiežāk izrādās vienreiz lietojami, jo mēdz salūzt un bieži vien nenodrošina nepieciešamo izturību pie lielas slodzes un mēdz sakust. Tāpēc labāk noziedot nedaudz lielāku naudas summu un pieturēties pie parunas: «skopais maksā divreiz». Lielas litrāžas un dīzeļdzinēju iedarbināšanai var noderēt divi vadu komplekti, kas lietojami paralēli, lai nodrošinātu lielāku strāvas plūsmu.

3. Novietojiet abas automašīnas vienu otrai blakus tā, lai to akumulatori atrastos pēc iespējas tuvāk, taču ievērojiet, ka automašīnu virsbūves detaļas nekādā gadījumā nedrīkst saskarties. Automašīnām, kuru akumulatori neatrodas motortelpā, visbiežāk motortelpā ir novietotas speciālas pieslēguma vietas, kas paredzētas «piepīpēšanai», un nav nekādas nepieciešamības izjaukt pus automašīnu, lai tiktu klāt pašam akumulatoram, kas paslēpts bagāžas nodalījumā vai kur citur. Ja Jūsu automašīnai ir šāda pieslēguma vieta, tālāk tekstā pieminētās akumulatora klemmes uztveriet kā šīs pieslēguma vietas.

4. Izslēdziet abu automašīnu aizdedzes sistēmas, kā arī visus strāvas patērētājus. Ievērojiet, abu automašīnu akumulatoriem obligāti ir jābūt pievienotiem automašīnu elektrosistēmai. Pretējā gadījumā iespējami nopietni bojājumi automašīnu elektro un aizdedzes sistēmai, vadības blokam un borta datoram.

5. Pievienojiet vadus sekojošā secībā: (+) vadu pievienojiet sākumā pie palīdzošā automobiļa akumulatora (+) klemmes un pēc tam pie «nomirušā« automobiļa akumulatora (+) klemmes. Tieši tādā pašā secībā pievienojiet (-) vadu, taču (-) vadu «nomirušajam» automobilim pievienojiet pie paša dzinēja bloka vai kādas citas automašīnas metāla detaļas, kas kalpo kā masa. Vēlams, lai šis pievienojuma punkts nebūtu pārāk tuvu pašam akumulatoram.

6. Pārbaudiet vai savienojošie vadi neskaras klāt dzinēja kustīgajām detaļām un vai nevar tajās iepīties.

7. Iedarbiniet palīdzošā automobiļa dzinēju un atstājiet to darboties, taču centieties izslēgt visus strāvas patērētājus.

8. Pēc trijām līdz piecām minūtēm mēģiniet iedarbināt «mirušo» automobili. Ja tas iedarbojas, ļaujiet tam darboties normālā režīmā. Ja pirmais mēģinājums ir bijis neveiksmīgs, atkal pagaidiet trīs līdz piecas minūtes, un atkārtojiet mēģinājumu. Ja trīs mēģinājumu laikā «nomirušā» automobiļa dzinējs neizrāda nekādas dzīvības pazīmes, visticamāk automašīnai ir kāds cits defekts, un nepieciešama servisa palīdzība.

9. Pirms atvienojiet savienojošos vadus, ieslēdziet automašīnā strāvas patērētājus – gaismas, aizmugurējā loga sildītāju un ventilatoru, lai, atvienojot vadus, nebūtu pārāk liels strāvas lēciens. Atvienojiet savienojošos vadus pretējā secībā tam kā pievienojāt.

10. Ļaujiet tikko iedarbinātajai automašīnai darboties vismaz 30 minūtes, bez papildus strāvas patērētājiem, lai nedaudz uzlādētu iztukšoto akumulatoru. Iesakām vērsties autoservisā, lai noteiktu kāpēc radās šāda situācija, kā arī lai pilnībā uzlādētu vai nomainītu akumulatoru.

P.S. Lai novērstu iespējamos bojājumus, pirms «piepīpēšanas» iepazīstieties ar sava automobiļa lietošanas instrukciju, jo daži ražotāji var paredzēt nedaudz savādāku «piepīpēšanas» procesa secību. Tāpēc Superauto redakcija neuzņemas nekādu atbildību par iespējamiem bojājumiem, kas radušies «piepīpēšanas» procesā.