Foto: Volkswagen AG
Neraugoties uz sarežģītajiem apstākļiem 2008. gada otrajā pusē, uzņēmums ««Volkswagen Komerctransports» pārdevis vairāk automobiļu kā jebkad agrāk un sasniedzis jaunus apgrozījuma un pamatražošanas peļņas rekordus. «Kopumā 2008. gads mūsu zīmolam bijis ļoti veiksmīgs,« uzsvēra Štefans Šallers (Stephan Schaller), «Volkswagen Komerctransports» izpilddirektors gadskārtējā preses konferencē, kas norisinājās trešdien Hanoverē. Taču arī uzņēmumam «Volkswagen Komerctransports» nav izdevies izvairīties no dramatiskā automobiļu pieprasījuma krituma sekām. «Mēs esam pietiekoši labā situācijā, lai pārvarētu krīzi un, kad sarežģītā tirgus situācija būs atrisinājusies, pārdotu vairāk automobiļu kā jebkad iepriekš«, sacīja Šallers. 


Pagājušajā gadā uzņēmums pirmo reizi tā vēsturē visā pasaulē pārdevis vairāk kā pusmiljonu vieglo un smago komercautomobiļu. Kopējais piegāžu skaits, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinājies par 2,9 procentiem – 502 964 automobiļi (iepriekšējā gada rādītājs – 488 726). Vispārdotākais produkts 2008. gadā bija «T5» ar «Transporter», «Caravelle», «Multivan» un «California» modeļiem: 178 007 automobiļi (iepriekšējā gadā 191 205). Arī «Caddy» turpināja ceļu uz panākumiem, 2008. gadā tika piegādāti 151 565 automobiļu (salīdzinot ar iepriekšējā gada 147 133), kas atbilst 3 procentu pieaugumam. Līdzīgu augšupejošu tendenci demonstrēja «Crafter», sasniedzot 10,7 procentu pieaugumu: 51 101 pārdots automobilis (iepriekšējā gada rādītājs – 46 161). 

Tādējādi uzņēmums «Volkswagen Komerctransports» nostiprināja savu vadošo pozīciju Eiropas tirgū. «Ar kopējo pārdoto automobiļu skaitu, kas sasniedza 332 000 vienības, mēs esam veiksmīgi aizstāvējuši savu Eiropas čempionu ‘titulu’ un esam vēl vairāk atrāvušies no sekotājiem,« norādīja Šallers. Uzņēmuma «Volkswagen Komerctransports» daļa Eiropas tirgū 2008. gadā palielinājās par 0,4 procentiem, sasniedzot 15 procentu atzīmi. 

Arī ārpus Eiropas robežām «Volkswagen Komerctransports» turpināja nostiprināt savas pozīcijas. Dienvidamerikā ražotie un pārdotie «Saveiro» un «T2» modeļi pārspēja savu iepriekšējā gada sniegumu par vairāk kā 17 procentiem, pārdoto automobiļu skaitam sasniedzot 67 270 (iepriekšējā gada rādītājs – 57 446). Arī smagā komerctransporta klasē bija vērojama pozitīva attīstība. 2008. gadā piegādāto automobiļu skaits sasniedza 55 021 (salīdzinot ar iepriekšējā gada 46 781) un uzrādīja 17,6 procentu pieaugumu un līdz ar to arī jaunu pārdošanas rekordu. 


Arī svarīgākie finanšu rādītāji 2008. gadā piedzīvoja pozitīvu izaugsmi, sasniedzot jaunus rekordus. «Mēs esam sasnieguši labus apgrozījuma un peļņas rādītājus ne tikai ar piegāžu palielināšanos, bet arī ar stingru izmaksu un produktivitātes kontroli,« paskaidroja Klauss-Dīters Šīrmans (Klaus-Dieter Schürmann), par finansēm un integrācijas tehnoloģijām atbildīgais valdes loceklis.     

Tirgus apgrozījums pieauga par 3,3 procentiem, sasniedzot 9,6 miljonus eiro. Peļņa no pamatražošanas palielinājās par 23 procentiem, sasniedzot visu laiku labāko rezultātu – 375 miljonus eiro. Samazinātās produktu un materiālu izmaksas, tāpat kā ievērojami labāki pārdošanas rādītāji, deva lielu ieguldījumu šī rezultāta sasniegšanā. Zīmola ieguldījumi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauga par 92 procentiem, sasniedzot 275 miljonus eiro. Neto naudas plūsma bija izteikti pozitīva – 183 miljoni eiro. Kapitāla aprite pirmo reizi sasniedza divciparu skaitli 11,5 procentu vērtībā. Rentabilitāte pieauga līdz 3,9 procentiem.

«Aizvien skarbākās ekonomiskās situācijas kontekstā gada otrajā pusē mēs esam sasnieguši izcilu rezultātu – labāko bilanci, kāda mūsu zīmolam jebkad bijusi. Tas nozīmē, ka, neraugoties uz pašreizējo krīzi, mums ir finansiāls pamats turpināt darbu pie mūsu ilgtermiņa mērķu sasniegšanas,« uzsvēra Šīrmans. 


No otrā pusgada vidus arī uzņēmums «Volkswagen Komerctransports» izjuta radikāli atšķirīgu biznesa klimatu. «Mēs nevaram ignorēt šo attīstību, šogad mēs pārdosim mazāk automobiļu kā 2008. gadā,« sacīja Šallers. «Šādos apstākļos mēs vēlamies iegūt lielāku tirgus daļu.« Viņš vērtē zīmola izredzes kā vieglā komerctransporta speciālists, bet stāvoklis ir pietiekami stabils, lai «ieturētu pareizu kursu pat vētrainā laikā.«

Tajā pat laikā produkcijas klāsts turpinās paplašināties. Tiks izstrādāti jauni «Caddy», «T5» un «Crafter» modeļi, nozīmīgākais papildinājums būs jaunais «Pick-up», kuru «Volkswagen Komerctransports» pirmoreiz prezentēs Dienvidamerikas tirgū 2009. gada beigās, Eiropas tirgū tas parādīsies vēlāk. «Jaunais «Pickup» ievedīs mūsu zīmolu citā dimensijā un dos iespēju piekļūt jauniem tirgiem,« uzsvēra zīmola izpilddirektors.

Zīmols paliek pie ilgtermiņa izaugsmes mērķiem un 2018. gadā plāno pārdot 750 000 vieglo komercautomobiļu. Uzņēmums «Volkswagen Komerctransports» saskata lielu izaugsmes potenciālu tā dēvētajās BRIC valstīs – Brazīlijā, Krievijā, Indijā, Ķīnā. «Ilgtermiņā automobiļu tirgus atkal turpinās attīstīties, un mēs gribam būt pārliecināti par biezu tirgus daļas riecienu. Mēs to varam panākt, koncentrējoties uz savu pamatbiznesu: pikapiem, furgoniem, atbilstošām virsbūvēm un variantiem,« ir pārliecināts «Volkswagen Komerctransports» šefs. Viņš uzskata, ka atrašanās spēcīga uzņēmuma sastāvā tāpat kā atšķirīgs profils zīmola robežās ir faktors, kas nodrošina uzņēmuma «Volkswagen Komerctransports» izšķirošo pārsvaru pār sāncenšiem. 

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp