Latvijas uzņēmēji, izvēloties uzņēmuma transportu, dod priekšroku ekonomiskiem komercauto, liecina «Sixt Leasing» veiktie TCO, jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķini par 2012. gada aprīlī visvairāk pārdotajiem auto. Statistikas dati liecina, ka aprīlī visvairāk pārdotie komercklases auto ir «Peugeot Bipper» (42) un «VW Caddy» (15).
Uzņēmēji automašīnas izvēlas racionāli
2012. gada aprīlī visvairāk pārdotās automašīnas ekonomiskajā klasē – «Ford Fiesta» (9) un «Opel Corsa» (11); kompaktklasē – «VW Golf» (37) un «Škoda Octavia» (25); vidējā klasē «VW Passat» (22) un «Toyota Avensis» (25) savukārt apvidus klasē «Škoda Yeti» (62) un «Dacia Duster» (28).
Racionālai auto izvēlei jāņem vērā ne tikai tādi faktori kā auto pārdošanas cena, bet arī tā atpirkuma vērtība, degvielas patēriņš, apdrošināšana, kā arī apkopju un remontdarbu izmaksas. Tādēļ salīdzinot visvairāk pārdoto komercklases automašīnu «Peugeot Bipper» FT 1,3 Hdi un «VW Caddy» 1,6d dzīves cikla izmaksas, secināts, ka Peugeot Bipper tās kopumā ir zemākas (par 58 LVL (bez PVN)). Visbūtiskāk to ietekmē automašīnu pārdošanas cena, kura «Peugeot Bipper» ir par 1679.24 LVL (bez PVN/mēnesī) zemāka nekā «VW Caddy». Tas attiecīgi veido mazāku ikmēneša līzinga maksājumu, kas ir par 28.98 LVL (bez PVN/mēnesī) zemāks, salīdzinot ar «VW Caddy». Izmaksu starpību par labu Peugeot Bipper veido arī zemākas degvielas izmaksas (par 19.24 LVL (bez PVN/mēnesī) zemākas). Pārējo starpību veido atšķirības apdrošināšanas, uzturēšanas (apkopes un remontdarbi) un nodokļu izmaksās.