Ķīlis: Nepieciešams pārskatīt centralizēto eksāmenu kārtošanas sistēmu

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita krone/LETA

Nepieciešams pārskatīt centralizēto eksāmenu kārtošanas sistēmu, pēc iepazīšanās ar 2011./2012.mācību gada valsts pārbaudes darbu rezultātiem secinājis izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis.

Ministra padomnieks komunikācijas jautājumos Reinis Tukišs  skaidroja, ka ne visiem vidusskolu un profesionālo vidējo izglītības iestāžu beidzējiem ir nolūks stāties augstskolā, tādēļ viena no iespējām, kuru vajadzētu apspriest, būtu neattiecināt centralizēto eksāmenu kārtošanu pašreizējā formā uz šo jauniešu daļu.

Tāpat, pēc Ķīļa domām, būtu nepieciešams meklēt veidus, kā izvērtēt skolēnu progresu, proti, sasniegto un iemācīto mācību procesā. Skolēnu attīstības līmenis ir ļoti dažāds, tāpēc būtu svarīgi mērījumi, kas ļautu izdarīt secinājumus, kā katrs individuāls skolēns savu spēju robežās mācību procesā ir progresējis.

Ministrs arī uzskata, ka būtu nepieciešams apzināt iespējas, kā nodrošināt, lai vidusskolu absolventiem būtu iespēja izvēlēties kārtot eksāmenus, kas tiek atzīti starptautiski, līdz ar to kalpojot par pamatu uzņemšanai ārvalstu augstskolās. Tāpat Ķīlis jau iepriekš paudis viedokli, ka eksāmenu norises laiks un izkārtojums būtu jāpārskata, lai tie būtu racionālāk izkārtoti mācību gadā, nevis notiktu vienlaicīgi, radot nevajadzīgu steigu un stresu.

Izglītības un zinātnes ministrs pēc tikšanās ar Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītāju Gunti Vasiļevski ir lūdzis sagatavot detalizētus priekšlikumus par šiem jautājumiem.

LETA jau ziņoja, ka, kārtojot centralizētos eksāmenus, visbiežāk skolēni šogad ieguvuši C līmeņa vērtējumu. Visbiežāk C līmeņa vērtējums saņemts, kārtojot eksāmenus angļu valodā, bioloģijā, fizikā, franču valodā, ķīmijā un vācu valodā. Angļu valodā C līmeņa vērtējumu ieguvuši 25,75% skolēnu, bioloģijā - 34,27%, fizikā - 28,75%, franču valodā - 46,94%, ķīmijā - 33,53% un vācu valodā - 23,38%.

Savukārt centralizētajā eksāmenā matemātikā visbiežāk jeb 26,42% gadījumu saņemts D līmeņa vērtējums. Tāpat arī latviešu valodas un vēstures centralizētajos eksāmenos visbiežāk saņemts D vērtējums - attiecīgi 29,57% un 32,73%.

Labākus rezultātus biežāk saņēmuši skolnieki, kuri kārtojuši eksāmenu bioloģijā, proti, visbiežāk jeb 38,04% gadījumu saņemts B līmenis. Tāpat visbiežāk jeb 38,04% gadījumu B līmeņa vērtējums piešķirts tiem skolēniem, kuri kārtoja eksāmenu krievu valodā.

Skolēnu centralizētie eksāmeni tiek vērtēti līmeņos no A līdz F.
 

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu