Jaudīgais ģimenes universālis - «Audi RS 6 Avant» (14)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Jaunais «Audi RS 6 Avant» nozīmē revolucionāru veiktspēju. Tas ir vieglāks un efektīvāks kā iepriekšējais modelis, tā veiktspēja kārtējo reizi ir uzlabota. Ātruma uzņemšana līdz 100 km/h aizņem vien 3,9 sekundes, maksimālais ātrums ir 305 km/h. 4,0 l TFSI dzinējs attīsta 412 kW (560 ZS) jaudu, taču patērē vien 9,8 litrus degvielas uz 100 kilometriem.

Šis ir augstas veiktspējas sporta automobilis ikdienas lietošanai. Tā raksturu un īpaši sportisko darbību veidoja «AUDI AG» piederošā filiāle «quattro GmbH». Pateicoties jaudīgajiem dzinējiem, uzņēmuma RS modeļi atrodas šī modeļu klāsta priekšgalā. Saīsinājums «RS» apzīmē šīs modeļu sērijas jaudīgākās versijas, «quattro» pastāvīgo visu riteņu piedziņu, ārkārtīgi vieglo vadāmību, neuzbāzīgo izskatu un ikdienas lietderību.

4,0 l TFSI dzinējs, kas debiju piedzīvoja pagājušajā gadā, augstas veiktspējas automobiļu kategorijā ir izcils «Audi» svara samazināšanas stratēģijas piemērs. Jaunajā «Audi RS 6 Avant» šis dubulta kompresora V8 agregāts ar 3993 cm3 darba telpu sniedz uzticamu jaudu ikvienā braukšanas situācijā. Maksimālā 412 kW (560 ZS) jauda tiek sasniegta pie dzinēja ātruma no 5700 līdz 6700 apgriezieni minūtē, savukārt pastāvīgs 700 Nm griezes moments ir pieejams pie dzinēja ātruma no 1750 līdz 5500 apgriezieni minūtē.

Vilkme tiek attīstīta ļoti ātri, lielā mērā pateicoties diviem lieliem «twin-scroll» tipa turbokompresoriem. Tie kopā ar starpdzesētāju ir uzstādīti V veida spraugā starp cilindru līnijām. Arī cilindru galvu izplūdes atvere atrodas šajā spraugā, bet ieplūdes atvere - ārpus tās. Tādējādi dzinējs ir kompaktāks, un gāzei jāpārvar mazāks attālums, kas ļauj samazināt plūsmas radītos zudumus.

Jaudīgais dubulta turbokompresora V8 dzinējs ļauj paātrināt jauno «Audi RS 6 Avant» no nulles līdz 100 km/h 3,9 sekundēs, kas šajā segmentā ir labākais rādītājs. Standarta konfigurācijā maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 250 km/h. Ar papildu aprīkojuma Dinamikas komplektu to iespējams palielināt līdz 280 km/h. Dinamikas komplektā Plus sistēma iejaucas dzinēja darbībā tikai pie ātruma 305 km/h. Saskaņā ar Eiropas braukšanas cikla rādītājiem «Avant» vidēji patērē vien 9,8 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Šādu rezultātu sasniegt palīdz arī jaunā, standarta komplektācijā iekļautā start-stop sistēma un novatoriskā siltuma pārvaldība. Degvielas patēriņš salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli ir samazināts par aptuveni 40 procentiem.

Viena efektivitātes tehnoloģija, kas jaunajā «Audi RS 6 Avant» ir jaunums, ir COD (cylinder on demand) sistēma. Pie zemas un vidējas slodzes un dzinēja ātruma tā aizver otrā, trešā, piektā un astotā cilindra ieplūdes un izplūdes vārstus. Tad 4,0 l TFSI dzinējs darbojas kā četru cilindru agregāts, līdz autovadītājs atkal nospiež gāzes pedāli spēcīgāk. Pie dzinēja darbības paaugstinātas slodzes apstākļos palielinās aktīvo cilindru efektivitāte.

Pārslēgšanās starp četru cilindru un astoņu cilindru darbību notiek vien pāris sekundes simtdaļu laikā. Vienīgais, ko pamana autovadītājs, ir indikators mērinstrumentu panelī.

4,0 l TFSI dzinējs ir sakombinēts ar astoņu pakāpju tiptronic transmisiju, kuras pārnesumu pārslēgšanas laiki ir saīsināti. Automātiskā transmisija piedāvā D un S režīmus. Autovadītāji, kas vēlas pārslēgt pārnesumu paši, var izmantot pārnesumu lāpstiņas uz stūres vai transmisijas sviru, kam ir unikālais RS dizains. tiptronic transmisijas pirmo pārnesumu attiecība ir mazāka, lai nodrošinātu sportiskāku braukšanu, bet astotā pārnesuma lielākā attiecība samazina degvielas patēriņu.

Ar griezes momenta vektorēšanas sistēmu aprīkotās «quattro» pastāvīgās visu riteņu piedziņas pamatā ir pašbloķējošais centrālais diferenciālis ar paaugstinātu bloķēšanās vērtību. Tā temperatūru regulē eļļas dzesētājs. Ja nepieciešams, sporta diferenciālis vienmērīgi sadala jaudu starp aizmugurējiem riteņiem, lai vēl vairāk palielinātu izveicību un stabilitāti.

Jaunais RS 6 «Avant» ir uzņēmuma «Audi» pirmais RS modelis, kas standarta komplektācijā ir aprīkots ar speciāli noregulētu pneimatisko piekari. RS 6 adaptīvās pneimatiskās piekares dinamiskais uzstādījums pazemina virsbūvi par 20 milimetriem. Sistēmā ir apvienota pneimatiskā piekare un kontrolēta amortizācija, tā darbojas atbilstoši ceļa apstākļiem, braukšanas stilam un režīmam, kas izvēlēts braukšanas dinamikas sistēmā Audi drive select, ar kuras palīdzību autovadītājs var ietekmēt galveno automobiļa sastāvdaļu darbību.

Kā RS 6 adaptīvās pneimatiskās piekares alternatīvu Audi piedāvā arī stingrāku sporta piekari Plus ar dinamisko braukšanas kontroli DRC. Šajā sistēmā izmantotas tērauda atsperes un trīs virzienos regulējami amortizatori, kas ir savienoti pa diagonāli ar eļļas cauruļu un centrālā vārsta palīdzību, lai uzlabotu virsbūves stabilitāti. Papildus pieejama arī dinamiskā stūre, kas ir aprīkota ar nepārtraukti mainīgo stūres pastiprinātāju un stūres mehānisma pārvada attiecību. Šo sistēmu var integrēt arī «Audi drive select» sistēmā, un tā ir pielāgota speciāli automobilim RS 6 «Avant» - tāpat kā standarta elektromehāniskais stūres pastiprinātājs

Jauna iezīme autovadītāja informācijas sistēmā DIS ir pārnesumu indikators. Palielinoties apgriezieniem tiek izgaismoti zaļi segmenti. Kad apgriezieni tuvojas sarkanajai līnijai, stabiņš kļūst sarkans un sāk mirgot. RS 6 autovadītāja informācijas sistēmā ietilpst arī ieslēgtā pārnesuma, spiediena, eļļas temperatūras un digitālā spidometra ekrāni.

Komentāri (14)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu