Eksperti atzīst: investīcijas uzņēmuma autoparkā un darbiniekos atmaksājas (6)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone/LETA

Šodien, 24.janvārī ar semināru uzņēmējiem tika atklāts «BALTA» gada balvas «Drošākais uzņēmuma autoparks 2012» noslēguma pasākums. Seminārā ar savu pieredzi un jaunākajām tendencēm autoparku efektīvas pārvaldīšanas un drošības uzlabošanas jomā dalījās nozares eksperti ne tikai no Latvijas, bet arī Austrijas.

Droša uzņēmuma autoparka pārvaldīšanai veltītais seminārs konkursa dalībniekiem sniedza iespēju papildināt jau esošās zināšanas un iegūt jaunu, līdz šim nebijušu pieredzi. Tāpat tas ļāva iepazīties arī ar jaunāko informāciju par ceļu satiksmes drošību Eiropā.

«BALTA» risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Gatis Kaģis informēja klātesošos, ka «BALTA» atlīdzību statistika liecina - lielāko daļu zaudējumu saistībā ar autoparkiem veido ceļu satiksmes negadījumi, piemēram, uzņēmumu autoparkos ar 10 un vairāk automašīnām sadursmes ar citiem transportlīdzekļiem ir biežākais negadījumu veids. Gadā tie ir 1000 negadījumu. Tāpat stikli un lāstekas gadā bojā apmēram 850 auto, bet no apzagšanas, zādzībām vai trešo personu radītajiem bojājumiem cieš 250 auto.

Savā prezentācijā Kaģis, balstoties uz ikgadējo risku parakstīšanas pieredzi un konkursa žūrijas pārstāvja iegūtajām atziņām, sniedza galvenos efektīva un droša autoparka vadības ieteikumus. Proti, viņš aicina uzņēmumu autoparku vadībā iesaistīties augstākā līmeņa vadību, autotransporta politiku īstenot kā uzņēmuma kultūru, pastāvīgi rūpēties par autotransportu un motivētu darbinieku, nodrošināties ar risku vadību, investēt tehnoloģijās, izmantot labāko tirgus pieredzi.

«Sixt» vadītājs Baltijas valstīs Arnis Jaunzems savā prezentācijā uzsvēra rūpīgu autoparka izmaksu aprēķinu nozīmi - optimizācija ir svarīga un nepieciešama prasmīgas autoparku pārvaldības sastāvdaļa, kas nenozīmē vien cīņu par auto līzinga procentiem.

Privātā auto īpašnieks Latvijā gadā nobrauc vidēji 15 000 kilometru, savukārt uzņēmumam ar plašu autoparku un daudz biežāku transporta izmantošanu gudra autoparka pārvaldīšana ir divtik svarīga.

Optimizācija nozīmē domāt ilgtermiņā un rūpīgi apsvērt kopējās auto dzīves cikla izmaksas - sekot līdzi un izvēlēties auto ar izdevīgāko degvielas patēriņu, atbilstošu motora tilpumu, ieguldīt autovadītāju apmācībās un atbilstošā auto aprīkojumā. Piemēram, pat tik vienkārša lieta kā auto novietošanas sensori var būtiski samazināt ikgadēju negadījumu skaitu un attiecīgi arī, piemēram, KASKO izmaksas nākamajā gadā.

Papildinot iepriekš Kaģa teikto, Austrijas uzņēmuma «Factum» dibinātāja un vadītāja Kristīne Haloupka-Rissere (Christine Chaloupka-Risser), kas ir satiksmes psiholoģe un arī viena no vadošajām satiksmes drošības ekspertēm Eiropā, iepazīstināja ar dažādiem uzņēmuma autoparka vadības psiholoģiskajiem aspektiem. Viņa atzīmēja, ka ir jādefinē skaidras mērķa auditorijas un tās jāiepazīst – darbinieki, kas strādā kā šoferi, un uzņēmuma autoparka vadība. Līdz ar to īpaša uzmanība jāpievērš dažādiem pasākumiem, piemēram, komunikācijai ar šoferiem un braukšanas manieres izvērtēšanai, lai nodrošinātu veiksmīgu savstarpējo sadarbību.

Savā uzrunā Haloupka-Rissere noradīja, ka darbiniekiem – šoferiem – ir būtiski piedāvāt motivatorus, lai viņi ir ieinteresēti veiksmīgā autoparka vadības procesā (ieviest nomināciju «Gada šoferis», uzlabot uzņēmuma tēlu, rūpēties par paša šofera labsajūtu savā darbā u.c.).

Autosportists Andris Dambis izteica atzinību, ka beidzot Latvijā notiek šāds drošu autoparku konkurss, pateicoties idejas ieviesējiem, organizatoriem un «Drošas Braukšanas Skolai». Runājot par jaunajām auto tendencēm, Dambis iepazīstināja ar elektroautomobiļa ražošanas pieredzi Latvijā un pirmā šāda auto radīšanu Latvijā. Stāstot par jauno «OsCar» būvēšanu, viņš atzina, ka projekts ir ļāvis ne tikai nest Latvijas vārdu pasaulē, bet arī radīt konkurētspējīgu un pasaulei interesantu produktu.

Komentāri (6)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu