Rīt sāks pirmā stacionārā fotoradara uzstādīšanu (62)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: jasonryant, CC BY-NC-ND 2.0

Otrdien Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sāk uzstādīt pirmos stacionāros fotoradarus - pirmā mērierīce tiks novietota uz Ventspils šosejas pie Varkaļu kanāla, portālu «Apollo» informēja CSDD.

Sākotnēji gan šis radars, gan pārējās mērierīces, kas tiks pakāpeniski uzstādītas, darbosies testa režīmā, šajā laikā notiks iekārtu un ar to darbību saistīto procesu beidzamās pārbaudes. Tikai tad, kad pārbaudes būs noslēgušās, mērierīces uzsāks darbu pilnā apjomā un reāli sāks kontrolēt transportlīdzekļu braukšanas ātrumu. Par to sabiedrība tiks informēta atsevišķi.

Mērierīču uzstādīšanu veiks to piegādātājs – SIA «Reck» kopā ar radaru ražotāju, Nīderlandes uzņēmumu «Gatso», kas ir viens no vadošajiem radaru ražotājiem pasaulē un kam šajā jomā ir gadu desmitu pieredze apmēram 60 valstīs.

Stacionāro fotoradaru atrašanās vietas noteiktas, izvērtējot negadījumu statistiku, «melnos punktus». Ceļa posmā pie Varkaļu kanāla raksturīga transportlīdzekļu manevrēšana, piemēram, lai piekļūtu laukumam pie kanāla, kur ir gan daudz auto, gan cilvēki. Braukšanas ātruma pārsniegšana būtiski samazina iespējas satiksmes dalībniekiem reaģēt uz negaidītām situācijām.

Radars pie Varkaļu kanāla kontrolēs abos virzienos braucošos auto, atļautais braukšanas ātrums šeit ir 90 km/h.

2012.gadā, kad Latvijā darbojās stacionārie fotoradari, vidējais auto plūsmas ātrums uz valsts nozīmes autoceļiem bija 90,6 km/h. Savukārt 2014.gadā vidējais ātrums palielinājies par 3,4 km/h un sasniedzis 94,0 km/h atzīmi. Ceļu satiksmes statistikas analīze un starptautiskā pieredze liecina: ja vidējais ātrums palielinās par 10%, tad negadījumu skaits palielinās par 20%, ievainoto skaits palielinās par 40%, bojā gājušo skaits palielinās par 50%.

Pirms stacionāro fotoradaru atrašanās vietām tiek izvietotas informatīvas zīmes, uz kurām norādīts mērierīces atrašanās vietā atļautais ātrums.

Aģentūra LETA ziņoja, ka rudenī CSDD rīkotajā konkursā par 16 Doplera principa stacionāro fotoradaru piegādi uzvarēja uzņēmums «Reck», un pirmās mērierīces uz Latvijas ceļiem būs jau šogad. Iepirkuma līgumcena ir 896 786 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Fotoradaru iepirkumam bija vēl otra daļa, kas paredzēja, ka valsts iegādāsies četras transportlīdzekļu ātruma kontroles stacionārās iekārtas ar lāzera skeneri. Šajā daļā konkurss ir pārtraukts, jo iesniegtie piedāvājumi neatbilda CSDD izvirzītajām tehniskajām prasībām.

Tagad CSDD plāno izsludināt jaunu iepirkuma konkursu par šo četru mērierīču iegādi.

Savukārt iepriekš citā konkursā tika izvēlēts uzņēmums, kas radaru atrašanās vietām pievadīs elektrolīnijas. Konkursā uzvarēja uzņēmums «Citrus Solutions». Šim uzņēmumam bija vienīgais nolikuma prasībām atbilstošais piedāvājums, bet piedāvātā līgumcena bija 119 729 eiro.

Privātā komersanta «Vitronic» fotoradari no Latvijas ceļiem tika noņemti 2012.gada decembrī, savukārt Valsts policija izmanto savus 2008.gadā iegādātos četrus pārvietojamos fotoradarus.

Lielākā daļa no 20 jaunajiem stacionārajiem fotoradariem atradīsies Rīgā un tās apkārtnē, liecina CSDD mājaslapā publiskotā karte.

Komentāri (62)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu