ASV medijos dažādas atsauksmes par latviešu tenora Antoņenko debiju Metropolitēna operas izrādē (11)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Pēc latviešu tenora Aleksandra Antoņenko uzstāšanās Ņujorkas Metropolitēna operas sezonas atklāšanas izrādē «Otello» ASV medijos parādījušās dažādas atsauksmes par dziedātāja sniegumu.

Laikraksts «The New York Times» uzteicis Antoņenko vokālo sniegumu Otello lomā, savukārt «The Wall Street Journal» nopēlis viņa aktiermeistarības trūkumu.

«The New York Times» norāda, ka Antoņenko ir lomai piemērota balss. Lai gan viņš neesot «spēcīgākais Otello», taču Antoņenko dziedājums ir skanīgs. Viņa vokāls ir «sulīgs un piesātināts», raksta «The New York Times» apskatnieks. Visiespaidīgākā bijusi aina, kurā Otello prasa Dievam, kāpēc viņam uzlikts vienīgais pārbaudījums, ko viņš nespēj izturēt, - neuzticīga sieva. Antoņenko šajā brīdī dziedājis visizjustāk, viņa balsij sasniedzot «zosādu izraisošu augsto si bemolu».

«The New York Times» gan arī atzīst, ka izrāde nav bijusi līdz galam pārliecinoša. Arī Antoņenko kādā brīdī uz skatuves esot izskatījies apmulsis, it kā nezinātu, kas tālāk būs jādara.

Savukārt «The Wall Street Journal» raksta, ka dziedātājs bijis stīvs un viņa seja - neizteiksmīga. Antoņenko spēlētais Otello tādējādi skatītājos nav spējis raisīt līdzjūtību, jo Otello šajā izrādē bijis vairāk slepkava nekā traģisks varonis. Arī Antoņeko balss visu laiku esot bijusi vienāda.

«Antoņenko balss, lai gan bija iespaidīga, skanēja tikai vienā līmenī - dzidri un kareivīgi,» norāda laikraksts. Dziedātājs tādējādi neesot spējis parādīt maigumu mīlas ainā. Arī izrādes kulminācijā, kad Otello saprot, ka ir nodots, Antoņenko balss neesot mainījusies.

Arī laikraksts «The Washington Post» norāda, ka Antoņenko neesot spējis parādīt maigumu mīlas ainā. Viņam Otello lomā trūcis dramatisma un kaisles.

Savukārt interneta medijs «The Huffington Post» atzīmējis, ka Otello un Dezdemonas mīlas aina bijusi ticama. «Viņš parāda mora sajukšanu prātā daudz ticamāk nekā citi Otello. Un viņa «Addio» otrajā cēlienā ir satraucošs,» raksta portāla apskatnieks.

Žurnāla «New York» portāls «vulture.com» savukārt atzīmējis, ka Antoņenko vokālā intensitāte kompensējot aktiermeistarības trūkumus. Portāls raksta, ka Antoņenko trompetes skaņai līdzīgās augšas esot spilgtas un nelokāmas, bet viņš prot dziedāt arī klusi, parādot, ka ir salauzts un pilns nožēlas.

Šis «Otello» iestudējums ir īpašs arī ar to, ka Otello netiek likts grims, lai padarītu viņu melnādainu. Antoņenko uz skatuves pirmdien izgāja ar normālu skatuves grimu. Arī par šo izvēli ASV medijiem bija dažādi viedokļi. «The New York Times» norādījis, ka tumšā grima trūkums nav ietekmējis operu virzošos konfliktus. Savukārt «The Wall Street Journal» secinājis, ka režisoram Bārtletam Šēram neesot izdevies attaisnot tumšā grima nelikšanu. «Mēs noteikti varam iztikt bez melnas sejas un tās rasistiskās pieskaņas, bet bez šī vizuālā tēla režisoram ir jāatrod citi veidi, kā demonstrēt, ka Venēcijas spēkus Kiprā komandējošais moris ir svešinieks, tāpēc viegli apmuļķojams». Šēra «Otello» esot bijis vairāk «konceptuāls nekā ticams», secina laikraksts.

Komentāri (11)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu