Rīgas centra stacijas mezgla variantu izvēlēsies līdz janvāra vidum (26)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Thomas Depenbusch, CC BY-SA 2.0

«Rail Baltica» nacionālās vadības grupas sēdē šodien nolemts gala lēmumu par izvēlēto Rīgas centra stacijas mezgla variantu pieņemt līdz nākamā gada janvāra vidum, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).

Pēc šī lēmuma, balstoties uz izstrādātajām rekomendācijām, paredzēts organizēt metu konkursu, lai tehniskajai projektēšanai izvēlētos labāko risinājumu no arhitektūras, vides kvalitātes, pieejamības un būvniecības risinājumu viedokļa.

Kā skaidro ministrijā, inženiertehniskās izpētes uzņēmums «Aecom» patlaban noslēdz tehnisko risinājumu izstrādi «Rail Baltica» dzelzceļa līnijas integrācijai Rīgas centrālajā multimodālajā sabiedriskā transporta mezglā. Izpētes gaitā «Aecom» ir piedāvājis trīs dažādas sarežģītības pakāpes iespējamos mezgla izbūves variantus. Visapjomīgākais variants paredz dzelzceļa uzbēruma daļēju norakšanu posmā no Elizabetes ielas līdz pat Daugavai, tādā veidā nodrošinot lielāku attīstāmo teritoriju Rīgas centrā.

«Aecom» risinājumi ietver rekomendācijas visai skartajai teritorijai atkarībā no katras vietas īpašnieku interesēm un iespējām izmantot «Rail Baltica» piedāvāto telpisko risinājumu iespējas.

Rīgas centra stacijas mezglu, starptautiskās lidostas «Rīga» staciju, kā arī «Rail Baltica» dzelzceļa līnijas savienojumu starp šīm stacijām paredzēts izbūvēt līdz 2022.gadam.

Kā uzsver SM, patlaban «Aecom» piedāvātās «Rail Baltica» rekomendācijas sniedz vēsturisku iespēju ilgtermiņā risināt Rīgas pilsētas, dzelzceļa stacijas un sabiedriskā transporta problemātiku.

Tāpat «Aecom» ziņoja par «Rail Baltica» intermodālā loģistikas centra Salaspilī izpēti. Plānotais loģistikas centrs nodrošinās intermodālas apkalpošanas iespējas gan 1520 milimetru standarta dzelzceļa, gan 1435 milimetru standarta dzelzceļa, gan auto kravām. Ziņojumā minēts, ka loģistikas centra celtniecība varētu ilgt no 2022. līdz 2025.gadam, kopējās izmaksas veidojot no 60 līdz 70 miljoniem eiro. Plānots, ka jau pirmajos darbības gados kravu loģistikas centrs apkalpos vairāk nekā vienu miljonu tonnu kravu gadā.

«Rail Baltica» nacionālās vadības grupa ar atrunām par nepieciešamajiem uzlabojumiem pieņēma «Aecom» ziņojumu turpmākajam darbam.

Kā ziņots, šogad laikā no 11.novembra līdz 11.decembrim notika jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa «Rail Baltica» ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma sabiedriskā apspriešana tajās 15 Latvijas pašvaldībās, kuras skar jaunbūvējamā trase. Trase skars Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Iecavas, Bauskas, Baldones, Mārupes, Olaines novadu un Rīgu.

«Rail Baltica» projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu-Rīgu-Kauņu-Varšavu-Berlīni.

«Rail Baltica» projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai. Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.

Komentāri (26)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu