«Rail Baltica» pirmajam posmam iedalīto ES līdzekļu visam plānotajam var nepietikt (110)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

Eiropas sliežu projektā «Rail Baltica» pirmajam posmam iedalītie Eiropas Savienības līdzekļi 292 miljonu eiro apmērā ir nepietiekami, lai pilnībā īstenotu mērķi, Latvijas Tranzītbiznesa asociācijas sēdē atzina Satiksmes ministrijas pārstāvis Māris Riekstiņš.

Viņš skaidroja, ka pirmajā posmā ir jārekonstruē Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija un jāveido savienojums ar lidostu. Centrālās stacijas pārbūvei nepieciešamie līdzekļi esot pietiekami, taču līnijas izbūvei līdz lidostai varētu nepietikt. Vienlaikus gan esot iespējams pretendēt uz papildu līdzekļiem, kurus varētu piešķirt Brisele.

Viņš arī skaidro, ka Latvija ES piešķirtos līdzekļus projektā varētu tērēt kaut vai tagad, ja būtu izstrādāti projekti un noteiktas projektu realizācijas naudas plūsmas. Riekstiņš arī skaidroja, ka joprojām ir diskusijas, par kuriem projektiem būs atbildīgs trīs Baltijas valstu kopuzņēmums «RB Rail» centralizēti un par kuriem - nacionālā līmenī. «Rail Baltica» infrastruktūras izbūves projekta īstenotāja Latvijā ir SIA «Eiropas dzelzceļa līnijas».

Kā ziņots, 2014.gadā valstij pilnībā piederošā SIA «Eiropas dzelzceļa līnijas» kļuva par dibinātāju un akcionāru Baltijas valstu kopuzņēmumā AS «RB Rail», iegūstot proporcionāli vienādu akciju daļu ar Lietuvas un Igaunijas akcionāru jeb 33,33% akciju. Uzņēmuma valdes loceklis ir Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands.

Pērn 10.jūlijā Eiropas Savienības dalībvalstis apstiprināja projektu sarakstu, kuriem piešķirams finansējums saskaņā ar Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu (EISI), tostarp arī «Rail Baltica» projektam. «Rail Baltica» projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai.

Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.

«Rail Baltica» projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles - Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni.

Komentāri (110)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu