Kāpēc cilvēki aplaudē, lidmašīnai nosēžoties, un citi jautājumi «airBaltic» (90)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Jānis Škapars/Apollo

Ja mēs vēl zinām to, kas «vēderā» ir mūsu automobiļiem, vai to, cik ātrumu ir velosipēdam, ar ko ikdienā pārvietojamies, tad daudziem no mums, iekāpjot lidmašīnā, ir «tumša bilde» par daudziem jautājumiem. Nenoliedzami ikviens, kurš kaut reizi dzīvē ir kaut kur lidojis, pie sevis ir prātojis atbildes uz jautājumiem, kas zināmas vien tiem, kas dienu dienā strādā aviācijas nozarē. Piemēram, cik degvielas lidmašīna patērē lidojuma laikā? Kāpēc iluminatoriem jābūt vaļā, lidmašīnai paceļoties? Kāpēc biļetes, tuvojoties lidojumam, kļūst dārgākas? 

Aviokompānijas «airBaltic» korporatīvo komunikāciju vadītāja Alise Briede portālam «Apollo» atbild uz pasažieru jautājumiem, kas, iespējams, kaut reizi iezagušies prātā tiem, kuri pacēlušies teju 10 kilometru augstumā.

Kā aviokompānijas izvēlas lidojuma galamērķus un kā tiem tiek noteiktas cenas?

Darbā pie lidojumu galamērķu izvēles galvenais ir izveidot tīklu, kas atbilst esošo klientu pieprasījumam un ir peļņu nesošs. Izvērtējot jaunus galamērķus, aviokompānija «airBaltic» analizē esošo pasažieru plūsmu. Ja pieprasījums ir pietiekams, tiek izvērtēta jaunā galamērķa atklāšana. Protams, to ietekmē arī virkne citu faktoru, kas iekļauj, piemēram, lidmašīnu pieejamību, konkurenci un tirgus izaugsmi.

Lidojuma cenu veido virkne faktoru - degvielas izmaksas, pasažieru apkalpošanas nodevas, lidostas drošības nodoklis, kā arī transakcijas maksas un papildu pakalpojumu maksas (sēdvietas, bagāža, maltīte un citas ekstras), ja šādi papildu pakalpojumi tiek izvēlēti.

Lidojumam nav viena konstanta cena, bet gan no 10 līdz 20 dažādām cenām, kas tiek izpārdotas no lētākās uz dārgāko. Jo ātrāk biļete tiek iegādāta, jo tā ir lētāka. Tādā veidā aviokompānijas mudina savus klientus ceļošanu plānot laicīgi.

Cik litrus degvielas vidēji lidmašīna patērē lidojuma laikā?

Degvielas patēriņu ietekmē gan lidmašīnas modelis, gan lidojuma augstums, ātrums, laika apstākļi un kopējais svars, kas tiek pārvadāts.

Kompānijas «airBaltic» lidaparāta «Bombardier CS300» lidmašīnas vidēji patērē 2200 litrus degvielas stundā.

Pirmais lidojums no Rīgas?

Pašu pirmo lidojumu «airBaltic» veica pirms vairāk nekā 20 gadiem - 1995. gada 1. oktobrī. Rīgas lidostā piezemējās aviokompānijas pirmā «SAAB 340» lidmašīna un veica arī pirmo «airBaltic» lidojumu uz Stokholmu.

Tai pat gadā lidojuma galamērķus papildināja tādas pilsētas kā Londona, Frankfurte, Helsinki, Kopenhāgena un Kijeva.

Visilgākais tiešais reiss no Rīgas?

Līdz šim tiek veikti četri tiešie lidojumi uz galamērķiem, kas atrodas vairāk nekā 2500 kilometru attālumā no Rīgas – tie ir Reikjavīka, Telaviva, Baku un Larnaka.

Vistālāk no Rīgas atrodas Telaviva – lidojuma laiks ir četrarpus stundas.

Uzsākot jauno CS300 lidmašīnu ekspluatāciju, ir gaidāms, ka nākotnē būs pieejami lidojumi arī uz ievērojami tālākiem galamērķiem, uz kuriem līdzšinējie lidaparāti nevarēja aizlidot. Piemēram, rudenī aviokompānija piedāvās lidojumus uz Abū Dabī, kas atrodas 4 300 kilometru attālumā no Rīgas.

Kopš 16. maija «airBaltic» piedāvā jaunu reisu Rīga – Liepāja. Cik daudz cilvēku ir izmantojuši šādu iespēju – par 15 eiro pusstundas laikā tikt uz vēju pilsētu?

Noslēdzoties jūnija mēnesim, kopumā jau pārdotas vairāk nekā 2500 biļetes un to skaits turpina pieaugt.

Kāpēc cilvēki aplaudē, lidmašīnai nosēžoties?

Aplausi var nozīmē dažādas lietas - tā var būt pateicība kapteinim un viņa komandai, tas var būt prieks par atgriešanos mājās, kā arī citas pozitīvas sajūtas, saviļņojums.

Nozīmīgākais lidojums, piemēram, vesta kāda sabiedrībā atpazīstama persona?

Aviokompānijas «airBaltic» lidmašīnās ir pārvadāti tādi pasažieri kā Dalailama, angļu aktieris Ralfs Fainss (pazīstams pēc Lorda Voldemorta lomas Harija Potera filmu sērijā), dažādi mūziķi un grupas, kā arī dažādas olimpisko spēļu komandas, politiķu delegācijas un mūsu valsts prezidenti.

Tāpat tikuši pārvesti arī dzīvnieki, piemēram, pingvīni un roņi, lai tie nokļūtu Rīgas Zooloģiskajā dārzā.

Arī Leonardo da Vinči pašportrets lidoja no Romas caur Rīgu, lai nonāktu Tallinā.

Kāpēc logi jātur vaļā, lidmašīnai paceļoties?

Lidmašīna salona logiem pacelšanās un nosēšanās laikā ir jābūt atvērtiem standarta drošības procedūru dēļ.

Atvērti iluminatori nodrošina pilnīgāku vizuālu pārskatāmību pacelšanās un nolaišanās laikā, sniedzot informāciju par situāciju gaisa kuģa apkārtnē.

Redzot to, kas notiek ārpusē, nepieciešamības gadījumā apkalpe var ātri un nekļūdīgi reaģēt un noteikt, kā rīkoties dažādās situācijās.

Kas ir pieprasītākā maltīte lidojuma laikā?

Aviokompānijas «airBaltic» iecienītākie ēdieni ir lasis terijaki mērcē ar rīsiem un grilētiem dārzeņiem, kā arī grilēta cūkas fileja ar ceptiem kartupeļiem.

Vairums pasažieru maltīti pasūta jau pirms lidojuma.

Lidmašīnā pasažieri visbiežāk iegādājas svaigu ēdienu – salātus, sviestmaizes. Tāpat populāra ir vistas buljona zupa, kas ir visnotaļ unikāls produkts, jo daudzas aviokompānijas nemaz nepiedāvā klientiem svaigu zupu lidojuma laikā.

Ar ko atšķiras lidojums biznesa klasē no lidojuma ekonomiskajā klasē?

Iegādājoties biļeti, aviokompānija klientiem piedāvā trīs veidu biļetes – pamata, premium un biznesa klasi, tādējādi nodrošinot iespēju izvēlēties atbilstošāko ceļojumu veidu no zemāko izmaksu vai labākā pakalpojuma perspektīvas.

Lidojumi biznesa klasē un ekonomiskajā klasē atšķiras tieši iekļauto pakalpojumu klāstā.

Pamata biļete nodrošina lidojumu ekonomiskajā klasē ar zemāko cenu budžeta ceļotājiem, kā arī iespēju iegādāties papildu pakalpojumus pēc vajadzības.

Premium biļete garantē lidojumu ekonomiskajā klasē, bet papildus ietver tādus pakalpojumus kā reģistrēšanos lidojumam biznesa klases zonā, ātrākas drošības pārbaudes starptautiskajā lidostā «Rīga», iespēju iepriekš izvēlēties sēdvietu lidmašīnā, reģistrētās bagāžas vienību bez maksas, kā arī sniedz iespēju veikt izmaiņas lidojuma rezervācijā.

Savukārt biznesa klases biļetes nodrošina lidojumu biznesa klasē lidmašīnas priekšpusē, kā arī augstākā līmeņa pakalpojumus lidostā, atpūtas telpās, maltītes un dzērienus lidojuma laikā, pilnīgu elastību un citas ērtības.

Kas ir visbiežākās sūdzības lidojuma laikā?

Kā biežākās pasažieru sūdzības ir sausais gaiss un sūdzības par citu pasažieru uzvedību lidojumu laikā.

šeit!

Komentāri (90)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu