Negadījums Lielvārdes dzelzceļa stacijā: inspektori nav konstatējuši tiesiski sodāmas darbības

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Vilciens. Ilustratīvs foto
Vilciens. Ilustratīvs foto Foto: Shutterstock

Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija nav konstatējusi tiesiski sodāmas darbības saistībā ar 8. martā notikušo negadījumu Lielvārdes stacijā, kad, izkāpjot no vilciena, divas pasažieres guva traumas, informēja inspekcija.

Inspekcijā skaidro, ka VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) un AS "Pasažieru vilciens" (PV) noskaidroja negadījuma apstākļus, noteica tā cēloņus un izstrādāja pasākumus līdzīgu negadījumu nepieļaušanai.

Inspekcija, analizējot negadījuma izmeklēšanas materiālus, konstatēja, ka negadījuma Lielvārdes stacijā galvenais cēlonis ir nepietiekoša iespējamo risku izvērtēšana no abām iesaistītajām pusēm, veicot nestandarta darbības.

Šajā gadījumā remonta darbu dēļ, mainot apstāšanās platformu un nepārbaudot tās lietderīgo garumu.

Vienlaikus inspekcijā norāda, ka Lielvārdes stacijā atbildīgie speciālisti negadījuma dienā pārcēla zīmi "Pirmā vagona apstāšanās vieta", tādējādi palielinot pasažieru platformas lietderīgo garumu tā, lai arī sakabināto dīzeļvilcienu gadījumā turpmāk visi pasažieri varētu izkāpt uz pasažieru platformas.

Tāpat PV sazinājās ar abām negadījumā cietušajām personām, piedāvājot segt visas ārstēšanās un rehabilitācijas izmaksas un vienojoties par minēto izmaksu kompensēšanas kārtību.

Savukārt turpmāk, lai nepieļautu līdzīgus gadījumus nākotnē, abām pusēm, saskaņojot nestandartu vilcienu braukšanu vai jebkādu novirzi no ikdienas maršrutiem, jāveic papildu risku izvērtējums attiecībā uz vilciena un pasažieru platformas garumu, kā arī PV jāapkopo informācija par vietām, kur potenciāli varētu būt nepietiekams platformas lietderīgais garums pasažieru iekāpšanai/izkāpšanai, braucot arī ar sakabinātiem vilcieniem, un jāinformē par to LDz.

Tāpat PV jāveic izmaiņas personāla rīcības kārtībā nestandarta situācijās, ja pasažieru izkāpšanai nav pieejama platforma.

Inspekcija pēc šī negadījuma analīzes grozīs savu uzraudzības plānu tā, lai papildu jau plānotajai uzraudzībai pārliecinātos, ka PV un LDz tiešām ir izpildījuši iepriekš norādītos pienākumus un vai nepastāv vēl kādi papildu drošības riski.

Notiekot jebkuram dzelzceļa negadījumam, pārvadātāja un infrastruktūras pārvaldītāja pienākums ir to izmeklēt, lai noskaidrotu tā cēloņus, apstākļus un sekas, kā arī veiktu nekavējošus un preventīvus pasākumus līdzīgu negadījumu novēršanai nākotnē.

LETA jau vēstīja, ka šā gada 8.martā vilciena, kas no Rīgas izbrauca plkst.12.48, pēdējie vagoni apstājušies zonā, kur nav platformas, un divas vecāka gadagājuma sievietes nespēja no tāda augstuma droši izkāpt.

Kāpjot ārā no vilciena, pirmā pasažiere nokritusi uz muguras, bet otrai ar šķembām pāršķelta piere, kas redzami asiņojusi, iepriekš stāstīja aculieciniece. Savukārt vilciens vienkārši aizbraucis tālāk, un neviens nav interesējies par cietušo pasažieru stāvokli.

Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija ir Satiksmes ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, un tās izveidošanas mērķis ir valsts pārvaldes funkciju īstenošana dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas uzraudzībā un kontrolē.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu