Uzlabotā «Opel Insignia» – drošībai ziemā

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

«Opel Insignia» ar savu elpu aizraujošo dizainu un vadošajām tehnoloģijām iedveš dzīvību vidējās klases segmentā, informē «Opel Southeast Europe» Mārketinga vadītāja Baltijā
Andra Līviņa.

Eiropas balvas «Gada Auto 2009» ieguvēja iepriecina ar tādām inovācijām kā «Opel» jaunā adaptīvā pilnpiedziņas sistēma – tāda līdz šim ir bijusi pieejama tikai dārgiem sporta auto vai luksus klases sedaniem. Kopā ar FlexRide augstas klases šasiju un elektroniski hidraulisko daudzdisku sajūgu adaptīvā pilnpiedziņas sistēma izvirza jaunus standartus reakcijas laikam uz Insignia kontroles iekārtu darbību.

Kad sensori atklāj kritiskas situācijas tuvošanās briesmas, sistēmai nepieciešamas tikai 80 milisekundes – vai viens acumirklis – lai novadītu uz riteņiem precīzi sadalītu nepieciešamās jaudas daudzumu. Jauda var tikt nemanāmi sadalīta no nulles līdz 100 procentiem starp priekšējo un aizmugurējo asi vai arī starp aizmugurējiem riteņiem. Atšķirībā no parastajām četru riteņu piedziņām, hidrauliskā kontroles ierīce nodrošina zibenīgu darbību.

Tādas situācijas kā bīstami laika apstākļi, piemēram, spēcīgs lietus, sniegs, vai arī slikti, bedraini ceļi izvirza īpašas prasības attiecībā pret šasijas tehnoloģijām. Progresīvās šasijas sistēmas ir radītas, lai atpazītu briesmas un no tām izvairītos pēc iespējas ātrāk, kā arī lai atbalstītu vadītāju kritiskās braukšanas situācijās. Tā rezultātā braukt ar «Opel Insignia» 4x4 ir bauda un braukšana ziemas bīstamajos apstākļos ir patīkama.

Piemēram, braukšanā pa sniegu, autovadītāji ir jutuši, ka ātrums, braucot no kalna, ir uzņemts pārāk liels, noņēmuši kāju no gāzes pedāļa un apjautuši, ka automašīna ar lielām pūlēm cenšas noturēt izvēlēto virzienu. Šādā situācijā «Opel Insignia» adaptīvā 4x4 sistēma ir autovadītāju palīgs. Pilnpiedziņa ar savu sarežģīto sensoru sistēmu ne tikai spēj sadalīt griezes momentu, bet arī novadīt to uz kādu atsevišķu riteni dzinēja bremzēšanas gadījumā (pretestības moments), kad atlaists akseleratora pedālis, tādējādi paaugstinot vadāmību un vadītāja kontroli pār automašīnu.

Pateicoties neskaitāmām kontroles iespējām, piemēram, griezes un pretestības momenta sadalījumam, kā arī FlexRide amortizatoru kontrolei, adaptīvā pilnpiedziņas sistēma pārvar daudz kritisku braukšanas situāciju pat bez ESP iejaukšanās. ESP kā sargeņģelis vienkārši nogaida fonā.

«Opel Insignia» šasijas attīstības nodaļas vadītājs Andreass Holls stāsta: «Liela jaunās «Opel» pilnpiedziņas sistēmas priekšrocība ir tā, ka tādas kritiskas situācijas kā, piemēram, priekšējo riteņu pārgriešanās, vispār nenotiks, jo pirms tām sistēma veiks piemērotus koriģējošus pasākumus.»

«Opel Insignia» adaptīvā 4x4 sistēma ir noderīga ne tikai kritiskās situācijās uz ceļa – tā arī nosaka ārējos apstākļus, kuros nav nepieciešama īpaša iejaukšanās, piemēram, braucot pa līdzenu šoseju. Šādās situācijās sistēma izslēdz aizmugurējo piedziņu un pievēršas priekšējai asij, lai tādējādi samazinātu berzes zudumus un taupītu degvielu.

Šoferis var arī vadīt jaudas sadalījumu ar slēdža palīdzību. Izvēloties sporta režīmu, uz aizmugurējo asi tiek nosūtīta lielāka jauda, lai paaugstinātu saķeri ar ceļu un vadāmību. Tas pat sportiskiem autovadītājiem palīdzēs vieglāk saglabāt pilnīgu un aktīvu kontroli pat tādās situācijās, kad šķiet, ka braukšanas drošība vairs nav tik augsta. Adaptīvā 4x4 sistēma stabilizē automašīnas gaitu līdz pat riepas saķeres galējai robežai, bet šajā punktā vēl pēc vajadzības ieslēdzas arī ESP.

Nu jau aptuveni pieci procenti no visām 177 000 Eiropā pasūtītajām «Opel Insignia» ir aprīkotas ar četru riteņu piedziņu. Jaunā adaptīvā 4x4 sistēma ir pieejama ar 2 litru turbo benzīna dzinēju un ietilpst standartaprīkojumā 2.8 V6 Turbo un OPC modeļiem. Latvijā šī modeļa cena ir sākot no 28 140 eiro par 162 kW/220 ZS «Opel Insignia» 2.0 Turbo Edition. 

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu