Jaunie «Opel» dzinēji ar 33% lielāku jaudu un 13% zemāku degvielas patēriņu (29)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: © GM Company

Vācijā, notikušajā konferencē «Opel» atklāja detaļas par savu jauno vidēja izmēra dzinēju piedāvājumu. Pilnībā no jauna konstruētie 1,6 litru četrcilindru SIDI (Spark Ignition Direct Injection jeb dzirksteļaizdedzes tiešā iesmidzināšana) «ECOTEC Turbo» motori, ar kuriem tiek sākta «Opel» dzinēju paletes atjaunošana, var lepoties ar tādām priekšrocībām kā samazināts degvielas patēriņš, palielināta jauda un dažādi uzlabojumi, vienlaicīgi atstājot pēc iespējas mazāku iespaidu uz apkārtējo vidi.

Salīdzinājumā ar līdzšinējiem motoriem, tagad CO2 emisiju daudzums un degvielas patēriņš ir ticis samazināts par 13 procentiem, bet maksimālais griezes moments un jauda ir palielināta par 33 procentiem.

Jaunajā motoru saimē ietilpst 1,6 litru «Eco Turbo» dzinējs ar 125 kW/170 ZS un 280 Nm maksimālo griezes momentu, kā arī jaudīgākā «Performance Turbo» versija ar 147 kW/200 ZS un 300 Nm maksimālo griezes momentu. 170 ZS motoram galvenais uzsvars ir likts uz degvielas ekonomiju, augstu griezes momentu, kas tiek nodrošināts jau pie zemiem apgriezieniem, un uz elastību, bet 200 ZS agregāta iespaidīgais sniegums padara to par īstu etalonu savā klasē.

«Jaunā vidējā izmēra benzīna dzinēju saime ir pirmais stūrakmens mūsu iecerētajos fundamentālajos motoru piedāvājuma atjaunošanas pasākumos. Šie dzinēji ar samazināto darba tilpumu ne tikai nodrošina vienmērīgu paātrinājumu un spēcīgu dzinējspēku, bet tie ir arī ārkārtīgi klusi un apkārtējai videi draudzīgi,» norāda Marsels Frenšs (Marcel Frensch), Starptautiskās nodaļas galvenā inženiera vietnieks.

Jaunās «SIDI ECOTEC Turbo» saimes galvenais elements ir jauns cilindru bloks, kas spēj izturēt 130 bāru maksimālo cilindru spiedienu. Cilindru bloka izveidē priekšroka tika dota kaltajam tēraudam kombinācijā ar alumīnija plātni.

«Opel» savu jauno vidējā izmēra dzinēju saimi ir veidojuši ne tikai par līderiem kaitīgo izmešu un degvielas patēriņa jomā, bet arī klusas gaitas un jaudas ziņā.

Lai padarītu jaunos motorus klusākus, tiem tika samazināti vispārējie trokšņu un vibrāciju līmeņi un novērstas dažādas traucējošas skaņas. Attiecīgi tika veikti arī ieplūdes un izplūdes sistēmu uzlabojumi kā, piemēram, lai atdalītu vārsta vāku no cilindra galvas, lietā tika likti speciāli slēdži un blīves, kas ir izturīgi pret augsto temperatūru, ko rada turpat blakus esošais turbokompresors.

Šīs skaņu inženierijas rezultātā braucējs var izbaudīt klusu un mierīgu tukšgaitu, nekādu trokšņu pie jebkāda griezes momenta un patīkamu skaņu arī pie augstiem apgriezieniem.

Turbokompresora sistēmas uzbūve un gabarīti ir noteicošie faktori, kas ļauj motoriem ar samazinātu tilpumu sasniegt lieliskus jaudas un braukšanas rezultātus, vienlaicīgi samazinot CO2 emisiju līmeni.

Salīdzinājumā ar iepriekšējiem motoriem, jaunie «SIDI ECOTEC Turbo» demonstrē ievērojamus uzlabojumus elastības ziņā, piemēram, par 20 procentiem samazinot laiku, kāds piektajā pārnesumā nepieciešams paātrinājumam no 80 km/h līdz 120 km/h.

Jauno 1,6 litru «SIDI ECOTEC Turbo» motoru, kā arī citu jauno dzinēju ražošana, 2012.gada beigās tiks uzsākta Szentgotthard rūpnīcā, Ungārijā. Ražotne izmanto «Flex Plant» koncepciju, kas ļauj benzīna un dīzeļa motorus izgatavot uz viena konveijera.

Komentāri (29)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu