Uzņēmējs: Krīzes rezultātā Latvijā samazinājās automašīnu apdrošināšanas apjoms (5)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/Scanpix

Ekonomiskās krīzes rezultātā Latvijā samazinājies automašīnu apdrošināšanas apjoms, intervijā aģentūrai LETA norāda pārapdrošināšanas kompānijas «General Reinsurance AG» Rīgas filiāles vadītājs Mihails Kuharjonoks.

Viņš sacīja, ka parakstīto autoapdrošināšanas prēmiju apjoms 2009. līdz 2011.gadā, salīdzinot ar 2007. un 2008.gadu, ir ievērojami samazinājies.

«Kā piemēru var minēt KASKO apdrošināšanu. Jūs atceraties laikus, kad Rīgā pazuda sastrēgumi un autodīleri bija panikā pircēju trūkuma dēļ? Kritums transporta līdzekļu tirdzniecībā Latvijā bijis ļoti dziļš - jaunu automašīnu pārdošana, pēc atsevišķiem datiem, piedzīvojusi kritumu teju par 90%,» norādīja Kuharjonoks.

Viņš izteicās, ka sarežģītā finansiālā situācijā cilvēks aizdomājas, vai ir vērts iegādāties KASKO polisi, un riskē, to neiegādājoties. Tā rezultātā apdrošināto transporta līdzekļu apjoms kompāniju portfeļos strauji samazinās.

«KASKO un OCTA kopā veido aptuveni pusi no izsniegtajām polisēm. Transporta riski parasti nodrošina lauvas tiesu [apdrošināšanas] portfeļa visur, bet to daļa samazinās, kad tirgū tiek pieprasīts daudz dažādu produktu - apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem, medicīniskiem izdevumiem, juridiskā palīdzība, tehniskie, celtniecības riski un daudzi citi produkti. Ja šo produktu īpatsvars samazinās, transporta risku daļa palielinās. Tas ir, saistībā ar celtniecības un iedzīvotāju maksātspējas apjoma samazināšanos Latvijā kopumā tā ir palielinājusies. Tomēr krīzes rezultātā KASKO apjoms ir samazinājies,» uzsver Kuharjonoks.

«General Reinsurance AG» Rīgas filiāles vadītājs arī pauda viedokli, ka apdrošināšanas tirgū šobrīd ir vērojamas atlabšanas pazīmes, tomēr apdrošināšanas polišu cenas negatīvi var ietekmēt jaunās apdrošināšanas uzņēmumu uzraudzības sistēmas «Solvency II» ieviešanu Eiropā.

«Nav izslēgts. Bet jājautā, kāpēc OCTA jāpaliek dārgākai? Varbūt tāpēc, ka tā bijusi pārāk lēta? Paskatieties OCTA tirgus rādītājus Latvijā - zaudējumu vietā vajadzēja būt peļņai. Jebkurai kompānijai, tostarp apdrošināšanas, ir jārada peļņa. Ja īpašnieks uzņēmumā investējis noteiktu summu un šī kapitāla atdeve vairāku gadu periodā ir mazāka nekā tad, ja viņš šo naudu būtu noguldījis bankā, tad kāpēc tāds bizness ir vajadzīgs?» jautā Kuharjonoks.

Komentāri (5)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu