«Rail Baltica» projekts krasi mainīs galvaspilsētas ainavu (106)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

«Rail Baltica» būvniecība jāpabeidz 2022.gadā, kas nozīmē sliežu izbūvi cauri visai valsts teritorijai, Rīgas centrālās stacijas pārbūvi, stacijas izveidošanu Rīgas lidostā un centrāla multimodāla sabiedriskā transporta mezgla būvniecību. Jaunā dzelzceļa līnija Daugavas labajā krastā galvaspilsētas ainavu mainīs centrālās stacijas un autoostas rajonā, kur nojauks esošos uzbērumus, vēsta TV3 ziņas.

«Ainava būs pavisam citādāka. Tur, kur šobrīd ir uzbērums, mēs redzēsim no Vecrīgas Spīķerus un otrādi. Tālāk sekos jauns dzelzceļa tilts, kur atbilstoši visiem nosacījumiem, būs iederīgs ainavā,» «Rail Baltica» projekta ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris.

Oktobrī būs zināms, kā sabiedriskā transporta mezgls izskatīsies, un tā atbilstību vēsturiskajam centram vērtēs speciāla starptautiska žūrija, kas sastāvēs no arhitektiem un inženieriem. Pagaidām sliežu trase skaidri zināma vien Rīgā, un lokālplānojumā iekļauti vairāk nekā 400 īpašumi.

«Rail Baltica» vajadzīgo īpašumu atsavināšana vispirms sāksies Rīgā. Lai izvairītos no spekulācijām, dzelzceļa skartos zemes gabalus vērtēs neatkarīgi eksperti un atsavināšana notiks par tirgus cenu.

Lauvas tiesu no «Rail Baltica» izbūves finansē no Eiropas naudas – 238 miljoni eiro nāk no fondu kabatas, bet 54 miljoni ir nacionālais finansējums. Lai dzelzceļa savienojumu ar pārējo Eiropu izbūvētu, tā vajadzībām izveidots valstij piederošs uzņēmums «Eiropas dzelzceļa līnijas», kas būvniecību īstenos un uzraudzīs. Papildus izveidos Eiropas sliežu platuma kompetences centru.

Rail Baltica aptver visas Baltijas valstis un kopā šim projektam piešķirti 442,2 miljoni eiro.

Komentāri (106)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu