«Pasažieru vilciens» iesniedzis SM prasīto papildu informāciju par jauno vilcienu iepirkumu (7)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone/LETA

AS «Pasažieru vilciens» (PV) šodien ir iesniedzis uzņēmuma kapitāla daļu turētājam - Satiksmes ministrijai - prasīto papildu informāciju par jauno vilcienu iepirkumu un sarunu gaitu starp PV un Spānijas uzņēmumu CAF, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja uzņēmumā.

Patlaban tiekot gatavots ziņojums valdībai, kura pozīciju PV saskaņo ar ministriju.

Kā ziņots, pēc PV valdes priekšsēža Arta Birkmaņa teiktā, jauno pasažieru vilcienu jautājumu tiek plānots skatīt valdībā nākamajā nedēļā, 16.oktobrī. Galvenais, ko valdības sēdē ziņošot PV, ka jauno vilcienu konkurss ir vitāli nepieciešams, lai Latvija līdz 2015.gada augustam saņemtu jaunus vilcienus, jo esošie varot kalpot tikai sešus septiņus gadus.

Viņš arī atkārtoti uzsvēra, ka jaunais konkurss attieksies tikai uz vilcienu iegādi un līdz ar to būs vienkāršāks. Viens vilciens vidēji maksājot piecus miljonus eiro (3,45 miljonus latu), tādēļ jaunajā konkursā kopējā iepirkuma summa būšot arī zemāka nekā iepriekšējā konkursā, kurā izraudzījās arī vilcienu uzturētāju. Patlaban tiekot gatavota iepirkuma konkursa tehniskā specifikācija.

LETA jau ziņoja, ka vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. 2011.gada martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu, un no projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un Spānijas kompāniju «Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A.» (CAF), par jauno vilcienu iegādi nav panākta un tiek plānots sludināt jaunu iepirkuma konkursu.

PV un CAF domstarpības plāno risināt mediācijas procesā Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā. CAF uzskata, ka vilcienu pirkuma līgums ir spēkā, bet PV - ka nav.

Komentāri (7)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu