Īpašumi. Automašīnas. Traktors. "Latvijas dzelzceļa" valdes locekļa Ērika Šmuksta ienākumu deklarācija

Ēriks Šmuksts

FOTO: Ieva Makare/LETA

VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes loceklis Ēriks Šmuksts, kuram satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) pērn vienīgajam no tā brīža valdes neizteica neuzticību, pērn nopelnījis 191 043 eiro, kas ir par 47,8% vairāk nekā 2018. gadā, liecina viņa Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā ienākumu deklarācija.

Papildus Šmuksts dividendēs no "Latvijas arodbiedrību krājaizdevu sabiedrības" nopelnījis 15,30 eiro un no AS "SEB banka" - 27,85 eiro. Savukārt procentos no "SEB banka" viņš nopelnījis 95,39 eiro, no "Latvijas arodbiedrību krājaizdevu sabiedrības" - 1291 eiro un no SIA "Auto Welle" - 1564 eiro.

Viņam ir bezskaidras naudas uzkrājumi vairākās bankās ar kopējo summu 182 513 eiro un 30 646 ASV dolāri.

Savukārt Šmuksta septiņu izsniegto aizdevumu summa kopā veido 679 000 eiro. Aizdevumu skaits pērn nav mainījies, bet summa pieaugusi par 20 000 eiro.

Viņa īpašumā ir dzīvoklis Rīgā, zeme Šķeltovas pagastā un dzīvoklis Spānijā La-Mangā, bet kopīpašumā seši zemes un ēkas īpašumi Daugavpilī, viens Jūrmalā un viens Valles pagastā. Viņa īpašumā ir arī 2010.gada vieglā automašīna "Toyota Land Cruiser", 2010. gada jahta "Elan-Impression 384" un 2011. gada traktors "Kioty dk55".

Šmukstam pieder kapitāla daļas 85 500 eiro nominālvērtībā SIA "Auto Welle" un 44 820 eiro apmērā - SIA "Šafrans".

Gadu iepriekš Šmuksts par darbu "Latvijas dzelzceļa" valdē nopelnīja 129 260 eiro.

LETA jau ziņoja, ka pērn maijā Linkaits izteica neuzticību "Latvijas dzelzceļa" tā brīža valdes priekšsēdētājam Edvīnam Bērziņam, kā arī diviem valdes locekļiem - Aivaram Strakšas un Ainim Stūrmanim. Augustā padome izbeidza darba attiecības ar Bērziņu un Strakšas, savukārt Stūrmanis amatu atstāja tikai šī gada 7. aprīlī.

Bērziņa un Strakšas iesniegtās amatpersonu deklarācijas, atstājot amatu, liecina, ka Bērziņš varētu būt saņēmis kompensāciju aptuveni 250 000 eiro apmērā, bet Strakšas - apmēram 200 000 eiro apmērā.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDZ loģistika".