"Zelta padoms." Kā NBA spēlētājs aģenta ieteikuma dēļ zaudēja miljardus

Spensers Hejvuds

FOTO: AP/Scanpix

Profesionālā sporta aģenti bieži vien saviem klientiem palīdz pieņemt pareizos finansiālos lēmumus. Tomēr Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) leģendas Spensera Hejvuda gadījumā tas tā nenotika.

Daudzi sportisti savas karjeras laikā aģentu dēļ ir zaudējuši lielus naudas apjomus. Spilgtākais piemērs šajā jautājumā varētu būt leģendārais Maiks Taisons. Nevarētu teikt, ka minētais Hejvuds aģenta dēļ lielu bagātību zaudēja. Drīzāk - neieguva.

Aizvadītā gadsimta septiņdesmitajos gados Hejvuds bija basketbola superzvaigzne. Uzbrucējs četras reizes tika iekļauts Visu zvaigžņu spēlē un tikpat reižu viņa vārds bija atrodams kādā no līgas simboliskajiem pieciniekiem. Tāpat basketbolists kļuva par olimpisko čempionu un tika nosaukts par Amerikas basketbola asociācijas (ABA) vērtīgāko spēlētāju.

Hejvuds neapšaubāmi ir viens no septiņdesmito gadu labākajiem spēlētājiem, bet viņš varēja kļūt arī par vienu no bagātākajiem cilvēkiem pasaulē.

Jau tad dažādas kompānijas gribēja, lai profesionālie sportisti reklamē viņu produktus. Kad Hejvuds 21 gada vecumā gatavojās piedzīvot savu NBA debiju Sietlas "SuperSonics" rindās, viņu uzrunāja sporta apģērbu kompānija ar nosaukumu "Blue Ribbon Sports". Tajā pašā gadā šī kompānija mainīja nosaukumu un kļuva par mūsdienās plaši pazīstamo "Nike".

"Nike" piedāvājums Hejvudam nebija pārāk komplicēts. Basketbolistam bija divas izvēles - 100 000 ASV dolāru, kas šodien būtu 639 755 ASV dolāri (539 924 eiro) vai arī 10% no kompānijas akcijām. 

Tobrīd "Nike" vēl ne tuvu nebija tai popularitātei un statusam, kādu tā piedzīvo mūsdienās, tāpēc Hejvuda aģents basketbolistam ieteica izvēlēties drošāko variantu un par saviem reklāmas pakalpojumiem uzreiz prasīt naudas summu.

"Nike" vērtība šobrīd ir 34 miljardi ASV dolāru. Pielietojot pavisam vienkāršu matemātiku var aprēķināt, ka Hejvudam piederošās akcijas šobrīd būtu 3,4 miljardus (2,8 miljardi eiro) ASV dolāru vērtas.

Lai gan Hejvuds un viņa aģents nevarēja zināt, ka "Blue Ribbon Sports" kādu dienu kļūs vienu no vadošajiem sporta apģērba zīmoliem visā pasaulē, tomēr nevar nepiekrist, ka šis "zelta padoms" varētu būt viens no visu laiku sliktākajiem sporta vēsturē.

Seko Apollo arī Instagram - viss aizraujošais, skaistais un svarīgais vienuviet!

Uz augšu
Back