Konflikti, rupjības un draudi. Kā apmeklētāji reaģē uz jaunajiem Covid-19 ierobežojumiem medicīnas iestādēs? (9)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: Unsplash

Ieilgusī Covid-19 krīze atstājusi negatīvu ietekmi uz cilvēku emocionālo stāvokli un trauksmes sajūtu. Nesavaldība un agresija ir izpausmes, ko šonedēļ sevišķi izjutuši dažādu medicīnas iestāžu reģistratūras darbinieki. Viņi ir pirmie, kas spiesti uzņemt apmeklētāju dusmas, piemēram, par prasību vilkt aizsargmasku, vēstī "TV3 Ziņas".

Latvijas Onkoloģijas centra darbinieki no kāda pacienta tuvinieka saņēmuši teju vai nāves draudus. Covid-19 izplatības risku ierobežošanas dēļ slimnīcās apmeklētājus pie pacientiem ielaiž tikai ar ārstējošā ārsta individuālo atļauju. Kādam no tuviniekiem šādu atļauju ceturtdien nedeva, un atriebībā viņš pret slimnīcas personālu vērsa ieroci.

"Šī agresivitāte izpaudās jau tik tālu, ka apmeklētājs izvilka ieroci un piedraudēja klientu apkalpošanas speciālistam.

Viņš draudēja ar ieroci. Nāca virsū. Blakus bija apsargs, kas palīdzēja mums," stāsta RAKUS Klientu apkalpošanas daļas vadītāja Agrita Junkere.

Arī Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Gaiļezers un poliklīnikas reģistratūras, klientu daļas darbinieki pēdējās nedēļas laikā katru dienu spiesti uzklausīt apmeklētāju rupjības.

"Brīžiem jau sasniedz līmeni, kad pagrūž, pārkarājas pāri letei un izsaka draudus. Ir vairāki konflikti bijuši, kad cilvēki izsaka savas pretenzijas vai pagrūž mūs nost. Mēs esam vairākkārt saukuši policiju, kad neesam spējīgi paši tikt galā ar klientu agresīvo attieksmi pret mums," norāda RAKUS Klientu apkalpošanas daļas vadītāja.

Apmeklētāju nesavaldības iemesls – slimnīcas jaunie noteikumi Covid-19 izplatības risku mazināšanai. No šīs nedēļas pie pacientiem ar vieglu slimības gaitu vairs netiek pielaisti apmeklētāji. Apciemot pa vienam cilvēkam atļauts tikai pacientus smagā vai kritiskā stāvoklī.

Apmeklējums ir jāsaskaņo, bet ar to procesu liela daļa nav mierā. Tāpat kā ar jauno noteikumu, ka aizliegts pacientiem nest pārtiku. 

"Tas ir viens no tādiem ļoti lieliem ikdienas konfliktiem. Sevišķi, ja cilvēks ir ieradies no laukiem ar šiem maisiņiem ar pārtiku, ar āboliem," stāsta Agrita Junkere.

Emocionāli sakāpinātu gaisotni ar rupjībām un skandāliem apmeklētāji rada arī Infektoloģijas centra poliklīnikā, tāpēc te pastiprināta apsardze.

Iemesls – uz vakcinēšanos pret gripu veidojās dzīvās rindas līdz pat 200 cilvēkiem dienā. Šauro telpu, tātad Covid-19 risku dēļ, daļai cilvēku tika palūgts stāvēt ārā vai atnākt citā dienā. Liela daļa apmeklētāju uz to reaģēja agresīvi, nesavaldība arī uz aizrādījumiem lietot sejas masku poliklīnikas telpās.

"Apsargs regulē rindu, palīdz cilvēkiem skaidrot situāciju. Gadījumos, kad cilvēki ir nesavaldīgi, apsardze nāk palīgā un runā ar cilvēku individuāli," teic RAKUS Klientu apkalpošanas daļas vadītāja.

Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas dažādo iestāžu klientu apkalpošanas un zvanu centra darbinieki ikdienā komunicē ar sešiem tūkstošiem cilvēku. Lielā daļā esot jūtama Covid radītā psiholoģiskā spriedze.

Video: "TV3 ziņas" sižets

Komentāri (9)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu