Izmaksas 350 000 eiro apmērā. Daļa sabiedrības neapmierināta ar vakcinācijas loterijas izdevumiem

FOTO: Diāna Lozko / LETA

Daļā sabiedrības sašutumu izraisījušas iecerētās vakcinācijas loterijas raidījuma veidošanas un publicitātes izmaksas – 350 000 eiro. Kāpēc par lielu naudu jāīrē tehnika un jāpiesaista darbinieki, ja pašai Latvijas Televīzijai ir savs resurss. Noskaidrojies, ka LTV pati nemaz nespētu īstenot šo projektu, stāsta TV3 Ziņas.

Ne veselības ministram, ne vakcinācijas projekta birojam nav šķitis aizdomīgi, kāpēc vakcinācijas loterijas 12 raidījumu veidošana izmaksās tik dārgi – teju 300 000 eiro un vai tiešām nevar lētāk. Izriet, ka katrs no 20 minūšu raidījumiem maksās ap 25 000 eiro.

Tik dārgi Latvijas Televīzijā nav maksājis neviens no tāda garuma tiešraides raidījumiem pēdējā laikā.

Taču izrādās, ne jau LTV sastādīja tāmi, bet gan izvēlēta privātā producentu kompānija – "Buzz Division", kam liela pieredze vērienīgu TV šovu veidošanā. Viņi arī būtu tie, kas saņemtu 299 000 eiro vērto pasūtījumu, un LTV netiktu ne centa.""Buzz Division" nav izvēlēta atklātā konkursā – LTV pati uzrunāja vairākas privātās grupas. Pati Latvijas Televīzija neesot spējīga tieši tagad un tūlīt sākt realizēt vakcinācijas loterijas raidījumu projektu.

Televīzijas studijās šobrīd notiek pārbūves darbi, bet atlikušās studijas vajadzīgas esošo raidījumu filmēšanai, līdz ar to nekas cits nav atlicis, kā raidījumu veidošanu pasūtīt ārpakalpojumu privātajai producentu kompānijai. Izvēlētā kompānija lielās izmaksas skaidro ar īso laika termiņu – divās nedēļās tukšā angārā, bez nekā iepriekš jau gatava, ar īrētu tehniku jāuztaisa augstas kvalitātes tiešraides raidījumi.

Tā kā vakcinācijas loterijai esot pasūtīti šova elementi, tad jāpiesaista speciālisti ar krietni augstāku izcenojumu, nevis parastajām algām televīzijā. Par četriem loterijas raidījumiem mēnesī algām jābūt tādām kā cilvēkiem, kas katru darbadienu strādā televīzijā.

"Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem paredz to, ka summa, kas netiek iztērēta, tiek skaitīta atpakaļ. Mēs nevienā brīdī neesam teikuši, ka šī ir tā summa, ko mēs iztērēsim līdz pēdējam centam. Ļoti ceram, ka tas tā nebūs. Mums ir jāņem vērā, ka no pirmā jūlija iedzīvotāju ienākumu nodoklis ir 40%, kas veido nozares reakciju "ārprāts, cik šī tāme ir liela"," stāsta neatkarīgās producentu kompānijas "Buzz Division" vadītāja Ilze Jansone.

Latvijas Televīzijas vadība atzīst, ka tāme tiešām ir liela, bet esošajā situācijā to sauc par pamatotu. Ja LTV būtu brīvas studijas un pati veidotu vakcinācijas loterijas pārraides ar savu tehnisko resursu un saviem darbiniekiem, varētu ietaupīt vismaz 150 000 eiro. Tagad LTV, kā pasūtītajam, atliks vien rūpīgi sekot līdzi, cik pamatoti naudu tērēs neatkarīgais producents.

"Skatīsimies, kādi būs faktiskie tēriņi, daudzi gan jau sekos līdzi. Tas ir attiecībā uz mums arī reputācijas jautājums par pietiekami adekvātu projektu vadību. Es ceru, ka līdzekļi tiks ietaupīti, jo šī ir provizoriska tāme," skaidro Priede.

Tā nebūs tikai naudas balvu izloze, kā parasta loterija. Katra raidījuma mērķis būs pārliecināt neizlēmušos cilvēkus vakcinēties, to neatlikt un saprast, ka vakcinācija ir vienīgais drošais veids, kā atgriezties pie normālas ikdienas.

Sociālajos tīklos, arī starp politiķiem virmo jautājums, kāpēc šo vakcinācijas loteriju nevarēja uzticēt veikt "Latvijas Loto". Šis valsts uzņēmums TV3 Ziņām sakās, ka atšķirībā no čeku loterijas "Superbingo" laikā vakcinācijas loterija neesot viņu darbības profils. Turklāt Latvijas Loto bažījas par personas datu aizsardzības regulu.

Daļā sabiedrības neizpratni raisījis, ka vēl papildus 51 000 eiro tiks tērēts vakcinācijas loterijas publicitātes kampaņas nodrošināšanai.