C 6.05.2021.

Bila Geitsa pārsteidzoši precīzie nākotnes paredzējumi no 1999. gada

Uzņēmējs un filantrops Bils Geitss.

FOTO: AFP/SCANPIX

Informācijas tehnoloģiju giganta "Microsoft" dibinātāja Bila Geitsa vārds pēdējo gadu laikā vairākkārt ir izskanējis dažādu paredzējumu kontekstā - miljardieris jau 2015. gadā ir minējis, ka globālos procesus drīzumā varētu paralizēt pandēmija. Nesen atkārtotu ievērību ir guvusi Geitsa sarakstīta 1999. gadā publicēta grāmata, kurā ir vairākas pārsteidzošas prognozes, vēsta portāls "Lad Bible”.

Pāris mēnešus pirms jaunās tūkstošgades iznāca Geitsa grāmata "Bizness domas ātrumā" ("Business @ the Speed of Thought"), kurā izteiktās prognozes tobrīd varēja šķist visai fantastiskas, taču, atskatoties uz notiekošo vairāk nekā pēc 20 gadiem, ir pamanāmas visai pārsteidzošas sakarības.

Tehnoloģiju magnāts savā grāmatā ir paredzējis tādus fenomenus kā cenu salīdzināšanas platformas, viedierīces, tiešsaistes maksājumus un pat iespēju redzēt ciemiņus caur durvju zvanā iebūvētu videokameru.

"Tiks izstrādāti automatizēti cenu salīdzināšanas servisi, kas pircējiem ļaus redzēt preces cenu dažādās platformās, dodot iespēju izvēlēties lētāko produktu," paredzējis Geitss.

"Gandrīz katram būs maza elektroniska ierīce, ar kuras palīdzību varēs elektroniski uzturēt sakarus un veikt darbu no jebkuras vietas pasaulē. Pasaules iedzīvotāji ar interneta palīdzību varēs pārvaldīt savas finases, nomaksāt rēķinus un pat konsultēties ar ārstiem," 1999. gadā raksta kompānijas "Microsoft" līdzdibinātājs.

Bils Geitss grāmatā tāpat minējis, ka "tiks izstrādāti "personīgie palīgi", kas spēs savienot un sasinhronizēt visas mājsaimniecības vai darbavietas ierīces, ļaujot tām apmainīties ar datiem".

24

"Viedierīcēs būs iespējams ievadīt plānotās maltītes un tās automātiski ģenerēs iepirkumu sarkastu," paredz tehnoloģiju eksperts, ieskicējot mūsdienās pastāvošas lietotnes.

Geits 1999. gadā tāpat ir prognozējis, ka krietni izplatītāka kļūs videonovērošana, kas cilvēkiem ļaus apsekot savu īpašumu prombūtnes laikā, kā arī minējis, ka īpasu popularitāti varētu gūt "privātās mājaslapas, kurās būs iespējams sazināties ar draugiem un radiem, kā arī kopīgi plānot pasākumus.

Miljardieris tāpat paredzējis interneta reklāmu attīstību: "Tiks izstrādāta programmatūra, kas spēs noteikt, kad cilvēks ir rezervējis ceļojumu un izmantot šo informāciju, lai ieteiktu aktivitātes galamērķī. Mūsu ierīcēs tapat tiks eksponētas "gudrās reklāmas", kas būs veidotas, balstoties uz personīgajām preferencēm".

Seko mums arī Instagram un uzzini visu pirmais!